اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران:

هیئت‌های مذهبی نگذارند خرافه وارد عزاداری‌ها شود

خطیب موقت نماز جمعه شهر ساری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نگذارند خرافه وارد عزاداری‌ها شود، گفت: برخی نوحه‌خوانی‌ها شأن امام حسین (ع) را پایین می‌آورد.

هیئت‌های مذهبی نگذارند خرافه وارد عزاداری‌ها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار داشت: کارگزاران نظام به فراز نخست نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، توجه کنند.

وی افزود: حیا و تجربه، شرطی است که حضرت علی (ع) برای کارگزاران در نظر گرفته است.

قاسمی درباره معیار و سنجش حیا، گفت: نخستین و اساسی‌ترین گام، حیای در چشم است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری، یادآور شد: در خانه‌ها و دانشگاه‌های ما گفتارهایی وجود دارد که با فرمایشات ائمه هیچ سنخیتی ندارد.

قاسمی افزود: در سواحل ما مسافران با لباس نامناسب قدم می‌زنند و اگر حیا در جامعه اسلامی نهادینه شده باشد یک بچه مسلمان چنین رفتاری نمی‌کند.

وی با اشاره به کمبود امکانات ورزشکاران مازندرانی گفت: ورزشکاران ما این کمبودها دست و پنجه نرم می‌کنند اما در  کشور، تا حدودی حرف اول را می‌زنند، و ما در همه رشته‌های ورزشی قهرمان داریم و از این تریبون مقدس از بهادر مولایی و محمدرضا براری که در مسابقات جهانی وزنه‌برداری خوش درخشیدند تشکر می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه شهر ساری درباره 13 آبان، اظهار داشت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی یادآور شد: با تصویب قانون کاپیتولاسیون، امام غیرت‌مند ما لب به اعتراض گشودند و این موضوع سبب تبعید امام شد.

خطیب موقت نماز جمعه شهر ساری با اشاره به اینکه روز دانش‌آموز، درسی برای دانش‌آموز ایرانی است، اظهار داشت: اگر نظام سر پا ایستاد به خاطر دانش‌آموزانی بود که جان را فدا کردند تا نظام اسلامی باقی بماند.

قاسمی با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی گفت: وقتی آمریکایی‌ها خبردار شدند عجولانه مدارک را آتش‌ زدند اما تعدادی مدارک باقی ماند و به دست دانشجویان افتاد، برخی اسناد دال بر دخالت آمریکایی‌ها بر مسائل داخلی ایران داشت و امام انقلاب دوم را تسخیر لانه جاسوسی عنوان کردند.

قاسمی تصریح کرد: چند صباحی است بعد از سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، بعضی دوستان ناآگاه تعبیری به کار می‌برند که شعار "مرگ بر آمریکا" باید حذف شود، و سئوال من این است که چه اتفاق جدیدی افتاده است، به تعبیر رهبری که فرمودند به رئیس‌جمهور اعتماد داریم اما هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم.

وی یادآور شد:‌ بعضی‌ها ذوق‌زده و خوشحال هستند که باید ارتباط برقرار شود، مگر آمریکا چه حرکت مثبتی انجام داد که مسئولان و مردم ایران اسلامی کوتاه بیایند، مگر تحریم‌ها برداشته شده و پول‌های بلوکه شده ایران را پس دادند و ترورها را پایان دادند.

خطیب موقت نماز جمعه شهر ساری با اشاره به شهادت 14 نفر از مرزبانان، گفت: این‌ها دنباله‌رو و جیره‌خوار آمریکایی‌ها هستند.

وی افزود: دولت خودبرتر بین آمریکا بیان می‌کند که چند مورد در رابطه با ایران را مدنظر داریم که یکی از آنها حمله نظامی است.

قاسمی با بیان اینکه دشمنان بدانند ما اهل جنگ نیستیم و دین ما اهل مدارا است، گفت: اما اگر کشوری بخواهد به مردم ما ظلم روا دارد، کوتاه نمی‌آییم.

قاسمی افزود: در چهارچوب مسائل بین‌المللی و ملی با الهام از رهبری، مبنی بر نرمش قهرمانانه، روابط خود را با جامعه جهانی تنظیم می‌کنیم اما تا زمانی که آمریکایی‌ها دست از دشمنی با انقلاب برندارند و اقدام عملی درباره ظلم‌هایی که به ما روا داشته‌اند، نکنند، شعار مرگ بر آمریکا ادامه دارد.

وی در آستانه ماه محرم، متذکر شد: در ماه محرم ایده و تفکر امام حسین(ع) راجع به امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید قرار گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهر ساری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نگذارند خرافه وارد عزاداری‌ها شود، گفت: برخی نوحه‌خوانی‌ها شأن امام حسین (ع) را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/86007/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول