اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان:

عزاداری مردم زنجان به یک الگوی کشوری و جهانی تبدیل شده است

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان گفت: امروز عزاداری مردم زنجان به یک الگوی کشوری و جهانی تبدیل شده است.

عزاداری مردم زنجان به یک الگوی کشوری و جهانی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هماهنگی پوشش مراسم عزاداری حسینیه اعظم ظهر امروز با حضور مدیرکل، قائم مقام، معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز زنجان و هییت امنای حسینیه اعظم برگزار شد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه امروز عزاداری مردم زنجان به یک الگوی کشوری و جهانی تبدیل شده است، ادامه داد: صدا و سیمای مرکز زنجان جریان‌سازی ماه محرم را با پخش برنامه‌های متنوع که با حضور علمای شهر انجام خواهد شد، آغاز می‌کند.

مرتضی صفری اظهار کرد: باید بتوانیم نکته‌ها و سرفصل‌هایی مانند ایثار، امر به معروف، نماز و حجاب که از مبانی اصلی قیام عاشورا هستند را به عنوان شاخص در آینده به مردم معرفی کنیم.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم به این سرفصل‌ها در رسانه به طور اساسی بپردازیم نسل جدید خواهد توانست فلسفه قیام عاشورا را بهتر درک کند.

این مسئول، برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل جمعیت انبوه مراسم عزاداری حسینیه اعظم را در سال‌های گذشته بدون ایجاد حداقل مسائل و مشکلات ستود و آن را عنایت و توجه ویژه سالار شهدا به این مراسم دانست.

وی با اشاره به مراسم باشکوه عزاداری حسینیه اعظم، یادآور شد: از عوامل مهم در موفقیت برگزاری چنین مراسم‌های عظیمی مدیریت منسجم، متمرکز و بهینه است و با وجود افراد مومن و متعهد این فرایند به بهترین شیوه انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان، برگزاری باشکوه و حضور گسترده مردم استان در این عزاداری‌ها و همچنین حضور گسترده مردم در مراسم جمع‌خوانی قران کریم در ماه مبارک رمضان را بهترین پاسخ به شبهه‌افکنی‌ها در مورد تشیع عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت عزاداری حسینی از دیدگاه رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز مردم مومن و ولایتمدار استان زنجان اذعان داشت: امسال برنامه‌ریزی لازم در راستای استفاده از امکانات و تجهیزات نوین در امر تصویربرداری صورت گرفته است.

صفری با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق واحدهای مرکز برای پوشش برنامه‌های ماه محرم، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم باید طوری صورت بگیرد که خطای انسانی و تجهیزات نزدیک صفر باشد.

وی یادآور شد: برای به تصویر کشیدن این رخداد عظیم فرهنگی 300 نفر از کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان به صورت مستقیم و 60 نفر از همکاران سازمان و شرکت‌های طرف قرارداد این مراسم را به طور زنده با شبکه‌های سراسری و برون مرزی پوشش خواهند داد.

در ادامه این جلسه، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم ضمن تقدیر از فعالیت‌های همکاران، مدیران و معاونین صدا و سیمای مرکز زنجان از توجهات ویژه مدیرکل مرکز تقدیر و تشکر کرد و با یادآوری پوشش بسیار مناسب مرکز در مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که امسال هم این مراسم هر چه باشکوه‌تر به گوش جهانیان خواهد رسید.

جواد غم‌پرور به فعالیت‌های انجام گرفته پرداخت و بیان داشت: از دو ماه مانده به ماه محرم، ستاد محرم در حسینیه اعظم زنجان تشکیل شده و بیش از 30 برنامه فرهنگی بزرگ در طول سال انجام گرفته می‌پذیرد.

وی از برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده هیئت امنای حسینیه اعظم برای برگزاری باشکوه مراسم هشتم محرم خبر داد.

در ادامه تعدادی از معاونین و مدیران صدا و سیما و هیئت امنای حسینیه اعظم به بیان نظرات خود در راستای هماهنگی بیشتر برای پوشش این مراسم بزرگ پرداختند.

انتهای پیام/2308/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول