اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

وجود 34 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: 34 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تدریس می‌شود.

وجود 34 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا بیگلری شامگاه امشب در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان پزشکی ورودی سال 85 دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: دانشجویان این دوره از بهترین‌های علم و اخلاق دانشگاه علوم پزشکی زنجان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان به همت زنده یاد مهدوی بنا شده است، تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه با هشت دانشکده مشغول فعالیت است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه 51 رشته مختلف در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تدریس می‌شود، افزود: این دانشگاه دارای 16 رشته مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته مقطع دکترا است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در این دانشگاه 13 رشته مقطع کارشناسی و یک رشته مقطع کاردانی وجود دارد.

بیگلری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سال 84 تاکنون رشد قابل توجهی از لحاظ تعداد رشته‌های موجود داشته است، گفت: در سال 84 در این دانشگاه فقط چهار رشته تحصیلات تکمیلی و یک رشته دکترای حرفه‌ای وجود داشت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد رشته تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از چهار رشته به 34 رشته افزایش پیدا کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه 2.5 برابر رشد داشته است، افزود: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان رشته‌های زیادی را در دست پیگیری دارد، گفت: این رشته‌ها در یک یا دو سال آینده در این دانشگاه تدریس می‌شود.

بیگلری به تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد اعضای هیئت علمی به 100 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی از بعد پژوهشی تعداد مقالات دانشگاه را 32 مقاله در سال 84 اعلام کرد و بیان داشت: این تعداد در سال جاری به 200 مقاله افزایش پیدا کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تنها مجله دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 71 منتشر شد، افزود: هم‌اکنون این تعداد چهار عضو دیگر در خود جای داده و به پنج مجله افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آینده شاهد پیشرفت این فارغ‌التحصیلان باشد.

بیگلری در ادامه با تاکید بر اینکه یادمان باشد درد را از هر طرف بخوانیم درد خوانده می‌شود، تصریح کرد: بیماران پس از توسل و توکل به خداوند متعال به پزشکان پناه می‌برند.

وی یادآور شد: این فرصت بزرگی است تا پزشکان به پروردگار جهانیان نزدیک شوند و برای رضای خداوند خدمت بزرگی به خلق خداوند کنند.

انتهای پیام/73008/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول