اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد

خرید 41 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در کرمان

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در دولت دهم 41 میلیارد و 890 میلیون تومان در قسمت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هزینه شده است.

خرید 41 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا صباحی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این مجموعه، اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی بیش از 60 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال ساخت است.

وی بیان داشت: در راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس 115 رشد خوبی داشتیم و در مجموع 75 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ارتقای شغلی 5 هزار پرستار، تغییر وضعیت 2 هزار و 563 مورد نیرو، خرید پنج دستگاه آمبولانس مجهز به nicu و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پلاک‌گذاری 98 دستگاه آمبولانس و توزیع آن بین بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

صباحی خاطر نشان کرد: بودجه عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 88 با احتساب دانشگاه‌های بم و جیرفت 125 میلیارد تومان بود و این اعتبار در سال جاری به 205 میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: بودجه عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال جاری 161 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اعتبارات اختصاصی سال 88 دانشگاه علوم پزشکی کرمان با احتساب دانشگاه‌های بم و جیرفت 62 میلیارد تومان بود که این میزان در سال 92 به حدود 127 میلیارد تومان بدون دانشگاه‌های بم و جیرفت رسید.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در حوزه آموزشی دانشکده طب سنتی کرمان که سومین دانشکده طب سنتی کشور است با هزینه 2 میلیارد و 500 هزار ریال افتتاح و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بم راه‌اندازی شده است.

صباحی ابراز داشت: تاسیس و راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، توسعه رشته‌های جدید در دانشکده پرستاری و مامایی زرند و راه‌اندازی 40 رشته جدید تحصیلات تکمیلی‌ از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان است.

وی افزود: هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارای 90 رشته تحصیلات تکمیلی است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: توسعه و تجهیز مرکز آموزش مداوم پزشکان، برگزاری پنجمین دوره المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های کشور به میزبانی کرمان و اشتغال به تحصیل 4 هزار و 286 دانشجو هم در حوزه آموزش انجام گرفته است.

صباحی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پژوهش گفت: افزایش 100 درصد تولید علم در سال 91 نسبت به سال 88، راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقات سلول‌های بنیادی و افزایش فضای فیزیکی از 2 هزار و 700 متر مربع به 9 هزار و 290 متر مربع و برگزاری همایش بین‌المللی انگل‌شناسی از جمله این فعالیت‌ها است.

وی به اقدامات حوزه درمان هم اشاره و تصریح کرد: در مجموع در دولت نهم 33 میلیارد و 600 هزار تومان و در دولت دهم 41 میلیارد و 890 میلیون تومان در قسمت تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش پیوند اعضا یکی از سه قطب پیوند ایران محسوب می‌شود که تاکنون موفق به انجام 132 پیوند کلیه و 28 مورد پیوند کبد شده است.

صباحی گفت: احداث 83 خانه بهداشت، راه‌اندازی و تجهیز اداره مدیریت بلایا، پیگیری برای آزمایشگاه‌های مواد غذایی و به صفر رساندن انتقال محلی مالاریای ویواکس از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

وی اظهار داشت: در حوزه غذا و دارو نیز افزایش میانگین تعداد دفعات بازرسی و نظارت داروخانه‌ها از سه مورد به پنج مورد در سال از فعالیت‌های مهم این حوزه است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان با اشاره به برگزاری 43 جلسه شورای سلامت در استان کرمان اظهار داشت: در مجموع 234 مصوبه در شورای سلامت به تصویب رسید که 80 درصد آن اجرایی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/80017/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول