اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

خط اعتباری 7500 میلیارد ریالی برای توسعه مکانیزاسیون در کشور گشایش یافت

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: با افتتاح خط اعتباری هفت هزار و 500 میلیارد ریالی در زمینه ارائه تسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای خرید ماشین‌آلات مدرن و برای توسعه مکانیزاسیون در کشور فراهم شد.

خط اعتباری 7500 میلیارد ریالی برای توسعه مکانیزاسیون در کشور گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کامبیز عباسی ظهر امروز در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی، کشاورزی ارگانیک و صنایع تبدیلی در قزوین با تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در زمینه توسعه فعالیت‌های مکانیزه در بخش کشاورزی اظهار داشت: با تأکید رئیس‌جمهور در توسعه مکانیزاسیون در کشور یک کارگروه ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه در حال اجراست.

وی افزود: در این کارگروه تمامی نیازهای حوزه زراعت، دام و طیور، آبزیان، باغبانی را شناسایی می‌کنیم تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های مطلوب در این بخش به خوبی محقق شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور بیان کرد: خط اعتباری جدیدی با میزان هفت هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه مکانیزاسیون ایجاد شده که از طریق بانک کشاورزی تسهیلات مورد نیاز کشاورزی برای خرید ادوات و تسهیلات مکانیزه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

عباسی یادآور شد: این تسهیلات با سود 15 درصد برای خرید وسایل مکانیزه کشاورزی پرداخت می‌شود که با آورده 20 درصدی کشاورزان بازپرداخت آن برای ماشین‌آلات کشاورزی و ماشین‌های سبک پنج ساله و ماشین‌های سنگین هفت سال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این خط اعتباری معادل پنج سال تسهیلاتی است که در پنج سال گذشته در این بخش پرداخت شده و با تفاهم‌نامه مشترک با بانک کشاورزی برای خرید تراکتور، کمباین و مدیریت مطلوب در کشاورزی پرداخت می‌شود که در صورت مراجعه کشاورزان و سفارش محصول 70 درصد تسهیلات به حساب تولیدکننده و فروشنده ماشین‌آلات و ادوات مکانیزه واریز می‌شود و برخی ادوات و وسایل پس از پرداخت وجه و برخی نیز حداکثر بین دو تا چهار ماه به متقاضی تحویل داده می‌شود.

توسعه مکانیزه کشاورزی و مدیریت منابع آب و خاک

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران تصریح کرد: کشور ایران از شرایط آب و هوایی و اقلیم خشک برخوردار است و با داشتن منابع آبی محدود نیازمند مدیریت منابع آب و خاک است بنابراین رویکرد مسئولان این مرکز صیانت از این منابع ارزشمند و توسعه فناوری‌های نوین در عرصه تولید محصولات کشاورزی است که باید در مسیری حرکت کنیم تا به سمت تأمین نیازهای داخلی در وسایل و ادوات مدرن کشاورزی و صادرات آن به خارج باشیم.

عباسی افزود: مکانیزه شدن کشاورزی موجب اقتصادی شدن فعالیت‌های کشاورزی می‌شود بنابراین با تأکیداتی که ریاست‌جمهور داشتند، تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار مورد نیاز صنایع تولیدکننده وسایل مکانیزه در داخل کشور بتوانیم سهم تولید این ادوات را افزایش داده و به پایداری تولید برسیم.

این مسئول بیان کرد: اینکه در یک سال واردکننده محصولی باشیم و یک سال صادرکننده آن محصول، پسندیده نیست بلکه باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای باشد که ضمن حرکت در مسیر پایداری تولید، هم نیازهای خود را تأمین و هم محصولات تولیدی را صادر کنیم که با این کار ضمن پایداری تولید به درآمدزایی مناسب دست خواهیم یافت.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران اظهار داشت: برخی ماشین‌آلات کشاورزی که در کشور تولید نمی‌شده است، اولویت ارزی یک و دو شده درحالی که در سنوات گذشته در کنار کالاهای غیرضروری مانند مسواک و ریش‌تراش در اولویت هشت و 9 ارزی قرار داشت که این نگاه اصلاح شده و به تولید ادوات مکانیزه توجه ویژه‌ای شده است.

عباسی گفت: دیدگاه این است که ابزار تولید باید فراتر از تولید قرار گیرد بنابراین با حمایت‌های اعتباری تلاش می‌شود تولیدات ادوات و ماشین‌آلات مکانیزه کشاورزی در کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/2667/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول