اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

رشد 150 درصدی مسابقات شهرستانی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مسابقات ملی مهارت در مرحله شهرستانی بیش از 150 درصد رشد داشته است.

رشد 150 درصدی مسابقات شهرستانی مهارت

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقات هم‌اکنون با شرکت 14 نفر از کارآموزان زنجانی در مرکز تربیت مربی کرج در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه عمده کارشناسان و مربیان مسابقات ملی مهارت در ادوار گذشته رقابت‌کننده بودند، تصریح کرد: تعدادی از این مربیان مدال‌آوران مسابقات کشوری و مابقی مدال‌آوران جهانی هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در مسابقات جهانی مهارت 2013 آلمان در رشته رباتیک مقام دوم جهانی را از آن خود کرد، گفت: همچنین در مسابقات 2011 انگلستان نیز رتبه پنجم جهان را به دست آورد.

این مسئول با تاکید بر اینکه این جایگاه یک بستر رقابت سالم بین نوجوانان و جوانان ایجاد کرده، بیان داشت: هر ساله انگیزه، تلاش و ذوق جوانان برای حضور در این مسابقات افزایش می‌یابد.

صیادی ادامه داد: مسابقات ملی مهارت در مرحله شهرستانی بیش از 150 درصد رشد داشته است.

وی به برگزاری آموزش‌های «گذر مهارت» در کنار مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه امکان آموزش کوتاه مدت را برای آشنایی علاقه‌مندان با دوره‌های فنی و حرفه‌ای فراهم می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه حضور آحاد مختلف جامعه در این نمایشگاه علاقه‌مندی آنها را به حرفه‌های مختلف نشان می‌دهد، تصریح کرد: دانش‌‌آموزان و دانشجویان با حضور در محل مسابقات با کیفیت مهارت‌های مختلف آشنا می‌شوند و در آینده می‌توانند توانمندی خود را در زمینه‌های مختلف ارتقاء دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است کارآموزان و مربیان با همت، پشتکار و تلاش خود از جایگاه استان زنجان در این مسابقات دفاع کنند و زنجان با امتیازات بالاتری و تعداد نفرات بیشتری در المپیاد جهانی 2015 برزیل حضور داشته باشد.

صیادی در پایان با اشاره به اینکه امروز هشتم آبان ماه مسابقات به طور رسمی پایان می‌یابد، اذعان داشت: فردا داوران ارزیابی نهایی مسابقات را انجام می‌دهند و پس از بررسی نتایج نهایی و مدال‌آوران کشوری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول