اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرند در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

دیپلماسی مهارتی در رأس برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دیپلماسی مهارتی و حضور و تعامل با جامعه جهانی در رأس برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد.

دیپلماسی مهارتی در رأس برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

کوروش پرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: دیپلماسی آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای نخستین بار در ایران صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دو بخش ملی و بین‌المللی بوده که در بحث بین‌الملل سند راهبردی به عنوان راهبرد اول از حضور مؤثر در عرصه‌های بین الملل یاد کرده و به طور خاص هم بر روی آن سرمایه‌گذاری شده است.

 پرند در ادامه افزود: در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یکی از راهبردهای اساسی و رویکردهای بین‌المللی است که بین رشته‌های آموزشی و مهارت فنی و حرفه‌ای با دیپلماسی عمومی ارتباط برقرار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این طرح که شامل آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مربیانی از کشورهای مختلف جهان بود تاکنون انجام گرفته است.در فاز اول این طرح تعداد 121 مربی از کشور عراق، هفت دوره مربی از افغانستان و یک دوره با 19 مربی از کشور لبنان انجام گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: بحث دیپلماسی مهارتی برای نخستین بار از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مطرح شد.

 پرند یادآور شد: در این راستا به دنبال تعامل بیشتر با واحدها و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه و دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: راهبرد اول سازمان فنی و حرفه‌ای حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی است و دیپلماسی مهارتی از بحث‌های است که آن را با قوت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/82007/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول