اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

انجام 470 بازرسی از آموزشگاه‌‌های فنی و حرفه‌ای آزاد همدان

رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از انجام 470 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

انجام 470 بازرسی از آموزشگاه‌‌های فنی و حرفه‌ای آزاد همدان

وهب مختاران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بازرسی آموزشگاه‌های آزاد با هدف بهبود کیفی فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، تشویق آموزشگاه‌های قانونمدار و شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه آموزشگاه‌ها و از ابتدای سال به صورت دوره‌ای و منظم انجام می‌گیرد.

وی از انجام 470 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد استان در 6 ماه امسال خبر داد و گفت: این تعداد بازرسی مربوط به 181 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان است.

رئیس مؤسسات کارآموزی آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه بازرسی‌ها به دو صورت عمومی و تخصصی انجام می‌گیرد، افزود: در بازرسی‌های عمومی نحوه مدیریت و اداره آموزشگاه‌ها و رعایت قوانین و مقررات مربوط به مدیران، مربیان و چگونگی ارائه آموزش‌ها مد نظر است و عدم رعایت ساعات استاندارد آموزشی، دریافت شهریه اضافی و عدم حضور مدیر در ساعات آموزش از موارد تخلف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 22 آموزشگاه تاسیس شده‌ است، اظهار داشت: در بدو تاسیس آموزشگاه، بازرسی تخصصی انجام می‌گیرد و بازرسان این اداره کل مسائلی نظیر تجهیزات، مکان و انطباق آن با استانداردهای موجود را مورد توجه قرار می‌دهند.

مختاران با بیان اینکه با آموزشگاه‌های متخلف طبق آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات برخورد خواهد شد، ادامه داد: نوع برخورد شامل تذکر کتبی، توقف و یا تعطیلی آموزشگاه خواهد بود.

وی ابراز کرد: امیدواریم با همکاری آموزشگاه‌ها و بازرسی‌های دقیق موجبات ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها در بخش خصوصی و آموزش‌های مهارتی فراهم و در نهایت در راستای رضایتمندی متقاضیان گام های موثری برداشته شود.

این مقام مسئول از جمله مزایای بازرسی آموزشگاه‌ها را حفظ حقوق مردم، کمک به اجرای صحیح قوانین و شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و ارائه دقیق برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان دانست.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت کادر آموزشی آموزشگاه‌ها و به روز کردن روش‌های آموزشی خاطرنشان کرد: در مسیر افزایش کیفیت آموزش‌های مهارتی، برای ارتقای سطح علمی مربیان و مدیران آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای آزاد استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 هزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول