اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح کرد

700 کیلومتر تا دوبانده‌سازی کامل راه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 700 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی باقی‌مانده تا دوبانده‌سازی تمام راه‌های استان کامل شود.

700 کیلومتر تا دوبانده‌سازی کامل راه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مسعود مالکی اظهار داشت: احداث باند دوم 445 کیلومتر راه اجرا شده یا در دست اجرا است.

وی افزود: 700 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی باقی‌مانده تا دوبانده‌سازی تمام راه‌های استان کامل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تکمیل پرونده دوبانده‌سازی راه‌های استان باید 700 کیلومتر دیگر پروژه اجرا شود که برای اجرای هر کیلومتر باند دوم 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

1395 کیلومتر از جاده‌های استان نیازمند روکش آسفالت

مالکی ادامه داد: ارتقای مشخصات به چهار خطه باید در تمام راه‌های بین استانی و بین شهرستانی انجام شود و اعتبار کلانی برای اجرای باند دوم نیاز است.

وی طول راه‌های اصلی و فرعی نیازمند روکش آسفالت در استان را یک‌هزار و 395 کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای اجرای روکش این راه‌ها باید 4 هزار و 185 میلیارد ریال هزینه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اذعان داشت: طول راه‌های روستایی نیازمند روکش آسفالت 2 هزار کیلومتر است که آسفالت این مسافت نیازمند  یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار است.

مالکی وضعیت تراکم راه‌های اصلی و فرعی استان را پنج کیلومتر به ازای هر 100 کیلومتر مربع و متوسط تراکم این راه‌ها در کشور را 7.2 کیلومتر در هر 100 کیلومتر مربع اعلام کرد.

وی ایجاد شبکه حمل و نقل زمینی در استان با اولویت اتصال مرز شرقی به آب‌های خلیج‌فارس، استان‌های مرکزی و مرز غربی با دیدگاه ترانزیت کالا، ایجاد شبکه حمل و نقل شمالی- جنوبی استان برای توزیع ترافیک محور اصلی و نیز به عنوان پدافند غیرعامل با فاصله منطقی از مرز و ضریب ایمنی بالا را از جمله برنامه‌های مهم برای ارتقای رتبه استان عنوان کرد.

انتهای پیام/69017/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول