اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرنگار فارس از بیرجند گزارش می‌دهد

آماده‌سازی تنها مسکن مهری که در روستا اجرا شد

خبرگزاری فارس: آماده‌سازی طرح 75 هکتاری دهلکوه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعتبار بیش از 60میلیارد ریال در دستور کار دهیاری قرار دارد.

آماده‌سازی تنها مسکن مهری که در روستا اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روستای دهلکوه بیرجند که تا هفت سال پیش در حاشیه شهر بود و با شهر 4 کیلومتر فاصله داشت با توجه به پایگاه شدن مسکن مهر استان کم‌کم به شهر متصل می‌شود.

دهلکوه به همین خاطر سال 88 به مهرشهر تغییر نام دارد. برخی ساکنان آن هنوز تعصب خاصی روی نام دهلکوه دارند و اصلا نمی‌شود نام مهرشهر را پیش آنان ببریم،‌اما ساخت‌وساز فراوان مسکن مهر کم‌کم بافت سنتی روستا را به هم زده است و دیگر ساکنان دهلکوه افراد 10 سال پیش نیستند.

دهلکوه یا مهرشهر بعد از تغییر نام همچنان به عنوان یک روستا شناخته می‌شد تا اینکه امسال به شهر متصل شد و به عبارتی جز شهر بیرجند شد.

این روزها آماده‌سازی طرح 75 هکتاری مهرشهر مهم‌ترین موضوع توسعه دهلکوه است که دهیاری دهلکوه پیگیر این موضوع است.

دهیار دهلکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند از انعقاد تفاهمنامه با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مبنی بر آماده‌‌سازی طرح 75 هکتاری الحاق شده به منطقه دهلکوه(مهرشهر) خبر داد و عنوان کرد: این تفاهم‌نامه به مبلغ 64 میلیارد و 21 میلیون ریال است که اجرای آن را دهیاری بر عهده دارد.

سیدمحمد دستگردی گفت: اعتبارات این پروژه از محل دریافت بهای خدمات آماده‌سازی از متقاضیان مسکن تأمین می‌شود.

دهیار دهلکوه بیرجند در ادامه به بیان گوشه‌ای از اقدامات دهیاری در مسکن مهر پرداخت و یادآور شد: نام‌گذاری 20 معبر و چهار میدان اصلی مسکن مهر که طی هفته جاری تابلوهای آن نصب می‌شود، اضافه کردن 70 سطل زباله مکانیزه به معابر که 18 مورد در مسکن مهر بنا به ضرورت نصب شده و خریداری 80 سطل زباله جدید از جمله اقدامات حوزه واحد خدمات عمومی دهیاری است.

احداث دو ایستگاه تندرستی در دهلکوه

دستگردی از احداث دو ایستگاه تندرستی در دهلکوه خبر داد و ادامه داد: برای صرفه‌جویی در استفاده از آب سیستم آبیاری قطره‌ای با اعتبار بیش از 50 میلیون ریال در فضاهای سبز اجرا شده است.

وی از اجرای سنگ فرش در بلوار اصلی دهلکوه، مناسب‌سازی ورودی دهلکوه طی 45 روز به عنوان اقدامات دیگر یاد کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت در این منطقه و افزایش تردد وسایل نقلیه پیگیری شده با همکاری پلیس راهور مرکز استان زمینی به برای ایجاد مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی اختصاص پیدا شود که اداره راه و شهرسازی زمینی را در محدوده مسکن مهر تحویل داده دهیاری کرده است.

دهیار دهلکوه بیرجند از صرف هزینه 500 میلیون ریال برای روشنایی معابر خبر داد و اضافه کرد: پیگیری افزایش خطوط اتوبوسرانی و افزایش مسیر از میدان آزادی تا میدان ابوذر از دیگر اقدامات این دهیاری به شمار می‌رود.

احداث پارک در مسکن مهر در مرحله طراحی قرار دارد

دستگردی تصریح کرد: احداث پارک در محدوده مسکن مهر پیش‌بینی شده که در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد.

وی به برنامه‌های دهه فجر در دهلکوه اشاره کرد و افزود: آذین‌بندی معابر، نصب بنر و برگزاری جشن عمومی در حسینیه از جمله برنامه‌های دهه فجر بوده است.

7 هزار و 650 خانوار در دهلکوه ساکن هستند

دهیار دهلکوه بیرجند اضافه کرد: هم‌اکنون محدوده دهلکوه (مهرشهر) بیرجند دارای جمعیتی معادل 7 هزار و 650 نفر است.

این مسئول یادآور شد: به لحاظ اینکه روستای دهلکوه به فاصله دو کیلومتری از شهرستان بیرجند قرار گرفته لذا مهاجران زیادی از نقاط مختلف استان به این روستا مهاجرت کرده‌اند.

وی ابراز داشت: علاوه بر آن تعدادی از واحدهای مسکن مهر شهرستان بیرجند در این روستا ساخته شده یا در حال ساخت و ساز است که سبب افزایش بی‌رویه جمعیت شده است.

الحاق دهلکوه به بیرجند بزودی محقق می‌شود

دهیار دهلکوه بیرجند اضافه کرد: به لحاظ اینکه روستای دهلکوه در حریم شهرستان بیرجند واقع شده الحاق دهلکوه به بیرجند در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده و بزودی به این شهر ملحق خواهد شد.

دستگردی به بیان عملکرد این مجموعه در سال 90 و 91 پرداخت و اذعان داشت: دهیاری دهلکوه از آبان سال 86 آغاز به کار کرده و با استفاده از درآمدهای محلی، خدمات زیادی از قبیل اجرای جوی و جدول، احداث پارک، زیرسازی و آسفالت، تابلو‌گذاری معابر، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، احداث میدان فوتبال خاکی، صدور حدود یک‌هزار و 700 جلد پروانه ساختمان، نظارت بر ساخت‌و‌سازها، جمع آوری روزانه حدود 12 تن زباله، نصب ایستگاه‌های اتوبوس، درختکاری بلوارها، احداث ساختمان دهیاری، مشارکت در راه‌اندازی کتابخانه عمومی و اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی انجام داده است.

انتهای پیام/69011/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول