اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری خراسان جنوبی خبر داد

وجود 425 هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بافت فرسوده استان 425 هکتار بوده که بیشترین آن مربوط به شهر بیرجند است.

وجود 425 هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی

محمدحسن فروزان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به بافت فرسوده خراسان جنوبی اظهار داشت: بافت‌های فرسوده محدوده‌های آسیب‌پذیر در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله بوده که نیازمند برنامه‌ریزی و بازسازی هستند.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده خراسان جنوبی 425 هکتار است، ادامه داد: بیشترین بافت فرسوده استان در بیرجند وجود دارد.

مساحت 164 هکتاری بافت فرسوده بیرجند

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: مساحت بافت فرسوده بیرجند 164 هکتار است.

فروزان مساحت بافت فرسوده قاینات را 115.5 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: همچنین مساحت بافت فرسوده نهبندان 52.5 هکتار است.

وی با بیان اینکه 48 هکتار مساحت بافت فرسوده سرایان است، افزود: مساحت بافت فرسوده فردوس 27.5 هکتار است.

مساحت بافت فرسوده بشرویه 17.5 هکتار است

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مساحت بافت فرسوده بشرویه را 17.5 هکتار برشمرد و بیان داشت: به متقاضیان بازسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات اعطا می‌شود.

فروزان با بیان اینکه تسهیلات اعطا شده به متقاضیان به دو صورت است، متذکر شد: تسهیلات مسکن مهر خودمالکی بافت فرسوده یکی از این تسهیلات است.

وی از پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات مسکن مهر خودمالکی بافت فرسوده برای هر نفر خبر داد و اضافه کرد: برای این تسهیلات متقاضی باید سرپرست خانوار بوده و تسهیلات دریافت نکرده باشد.

پرداخت تسهیلات بدون سپرده‌گذاری اولیه به متقاضیان بافت فرسوده

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نرخ سود این تسهیلات را در مرکز استان هفت درصد دانست و گفت: در شهرستان‌های دیگر استان نرخ سود این تسهیلات چهار درصد است.

این مسئول همچنین از پرداخت تسهیلات بدون سپرده‌گذاری اولیه و بدون قرمز شدن فرم (ج) به متقاضیان بازسازی بافت فرسوده خبر داد و افزود: به هر متقاضی مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به هر واحد ساختمانی داده می‌شود، ادامه داد: بخشودگی 40 درصد حق‌الزحمه نظارت توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان از مزایای این تسهیلات محسوب می‌شود.

بازسازی 10 درصد از بافت فرسوده خراسان جنوبی

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تخفیف عوارض ساخت و تراکم توسط شهرداری خبر داد و تصریح کرد: همچنین از معافیت کامل مالیات هنگام نقل و انتقال اسناد بهره‌مند می‌شوند.

فروزان با بیان اینکه متقاضیان بازسازی بافت فرسوده کمک ودیعه اسکان موقت نیز دریافت می‌کنند، یادآور شد: تاکنون 10 درصد از بافت فرسوده خراسان جنوبی بازسازی شده است.

این مسئول متذکر شد: متقاضیان برای آگاهی از اینکه پلاک آنها در بافت فرسوده قرار دارد، می‌توانند به شهرداری یا شرکت عمران و مسکن‌سازان مراجعه کنند.

وی با اشاره به تلاش این سازمان برای آگاهی مردم اذعان داشت: آموزش چهره به چهره ساکنان با جهاد دانشگاهی در خیابان جمهوری شهر بیرجند برگزار شده است.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول