اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح کرد

بافت‌های فرسوده کانون‌های بحران در مدیریت شهری

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بافت‌های فرسوده شهری به دلیل عدم برخورداری از استحکام کافی همواره به عنوان یکی از کانون‌های بحران در مدیریت شهری مطرح بوده است.

بافت‌های فرسوده کانون‌های بحران در مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، علی ولی‌پور گفت: آموزش و بسترسازی لازمه احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده است.

وی از برگزاری دوره آموزشی مدیران و کارشناسان شهری در محل سالن اجتماعات الغدیر اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: بافت‌های فرسوده شهری به دلیل عدم برخورداری از استحکام کافی و دارا بودن معابر بسیار کم‌عرض و رعایت نشدن اصول و قواعد شهرسازی، همواره به عنوان یکی از کانون‌های بحران در مدیریت شهری مطرح بوده است.

وی متذکر شد: در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، خسارت جانی و مالی به‌وجود آمده در این بافت‌ها می‌تواند فاجعه بزرگی در پی داشته باشد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ضرورت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده امری اجتناب‌ناپذیر است.

ولی‌پور با بیان این‌که سیاستگذاری در نوسازی بافت‌های فرسوده جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: با توجه به تصویب بازنگری طرح فرزان بیرجند که تقریباً نظرات ساکنان نیز لحاظ شده است و با عملیاتی نمودن آن، به‌عنوان الگوی مناسب، برای تسریع به سایر شهرهای استان می‌تواند قلمداد شود.

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: وام مسکن مهر خود‌مالکی بافت فرسوده در مرکز استان هفت درصد و در سایر شهرهای استان دارای محدوده مصوب با نرخ چهار درصد با قرمز شدن فرم «ج» است.

محمد‌حسین فروزان اظهار داشت: تسهیلات بافت فرسوده بدون قرمز شدن فرم «ج» و تا مبلغ 30 میلیون تومان به ازای هر واحد در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از تشکیل هیئت حل اختلاف، موضوع ماده 9 قانون حمایت و ماده چهار قانون حمایت برای تعیین و صدور گواهی صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در بافت فرسوده خبر داد.

انتهای پیام/69017/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول