اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پدافند غیر عامل برگزار شد

مانور مقابله با تهدیدات امراض دام وارداتی

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور مقابله با تهدیدات احتمالی در حوزه بیماری‌های دام وارداتی در استان اردبیل برگزار شد.

مانور مقابله با تهدیدات امراض دام وارداتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مانور که عصر امروز و در گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در اردبیل برگزار شد، اکیپ‌های دامپزشکی به سرعت در محل فرضی تعیین شده برای مقابله با بیماری دام‌های وارداتی و خطرات ناشی از آن حاضر شده و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را به سرعت انجام دادند.

در این مانور مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و در ارزیابی توان و آمادگی نیروهای دامپزشکی به صورت فرضی دام‌های آلوده و غیر مجاز در مناطق مرزی شناسایی شده و اقدامات مراقبتی و بهداشتی، درمانی در راستای پیشگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی مورد بررسی و رصد قرار گرفت.

صادق صالحی افزود: ما در این مانور در کنار تعیین محوطه مشخص برای دام‌های آلوده سعی کردیم جایگاه موقتی را برای آنها در نظر بگیریم تا با شماره‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن آنها بتوانیم عمل واکسیناسیون را با مطلوبیت و سرعت مناسب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما در این مانور به خوبی دریافتیم که نیروهای مراقبتی و دامپزشکی در آمادگی کامل به سر می برند تا با هرگونه بیماری و عوارض ناشی از آن مقابله کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماری‌های مشترک انسان و دام زیاد است و گاه با پیچیدگی‌هایی روبه‌روست ما سعی کردیم در این مانور با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و نظارتی سلامت دام‌ها را به خوبی صیانت کنیم.

صالحی استان اردبیل را یکی از استان‌های مرزی و مرکز واردات دام‌های زنده از کشورهای همسایه توصیف کرد و ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و مراقبت‌های لازم هیچ بیماری خطرناک در این حوزه مشاهده نشده و سلامت دام‌های وارداتی مورد تأیید بوده تا در کشتارگاه ذبح شود.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: با توجه به مرزی بودن استان اردبیل، ضرورت توجه به عوامل و عناصر پدافند غیر عامل و همچنین محل استقرار دامپروری‌های صنعتی در شرایط خاص سعی می‌‌شود با کمترین آسیب در این دامداری‌ها اعمال پیشگیرانه، اقدامات قرنطینه‌ای و واکسیناسیون صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کلیه دام‌های وارداتی براساس معاینات پزشکی سالم هستند، اضافه کرد: دامپزشکی در مواقع بحرانی با آمادگی کامل تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی متخصص سعی می‌کند با راهکار منطقی با عوامل بحرانی مقابله کند که خوشبختانه در استان اردبیل چنین موردی مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل پدافند غیر عامل استان اردبیل نیز در این رزمایش بیان کرد: آنچه که امروز به عنوان یک اصل در حوزه مقابله با حوادث مد نظر است توجه به شیوه‌ها و عناصر پیشگیرانه است که به خوبی در سطح ملی و استانی انجام می‌شود.

سعدالله رئیس‌ساداتی همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی را یادآور شد و ادامه داد: نباید اختلاطی در پدافند غیر عامل و مدیریت بحران به وجود آید چرا که این دو مقوله مبانی جدا از هم هستند و در حوزه متفاوت رویکرد گوناگونی را نسبت به آنها شاهد هستیم.

وی گفت: در هفته پدافند غیر عامل رزمایش‌های مختلفی با هدف حفظ آمادگی نیروها انجام می‌شود تا با یک حرکت منسجم بتوانیم کارها را به سمت مراقبت‌های لازم سوق دهیم.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول