اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان تبریز:

برگزاری مانورها زمینه‌ساز ارتقای آمادگی کارگروه‌های بحران است

فرماندار شهرستان تبریز، برگزاری و تداوم مانورهای امداد و نجات و مقابله با بحران را زمینه‌ساز ارتقای سطح آمادگی، تقویت توان عملیاتی و اجرایی کارگروه‌های دخیل در مدیریت بحران شهرستان ارزیابی کرد.

برگزاری مانورها زمینه‌ساز ارتقای آمادگی کارگروه‌های بحران است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمود چمنی که در اتاق مدیریت بحران شهرداری تبریز و در مراسم استارت مانور بزرگ امداد و نجات سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: برگزاری و تداوم مانورهای مشابه علاوه بر ارتقای سطح آمادگی، به هماهنگی هر چه بیشتر کارگروه‌های مدیریت بحران کمک خواهد کرد.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داشتن یک برنامه علمیاتی در مواجهه با بحران، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است که ایجاب می‌کند تا راهکارهای شرایط بحرانی، تدوین، شبیه‌سازی و مدیریت شود که برگزاری مانورهایی از این دست یکی از این روش‌هاست.

چمنی در ادامه با اشاره به نقش و تأثیر مدیریت شهری و کارگروه‌های عملیاتی و اجرایی این مجموعه در مدیریت بهینه و هدفمند بحران‌های احتمالی، به نقش شهرداری تبریز در زلزله سال گذشته ورزقان و امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان اشاره و خاطر نشان کرد: در این حادثه تلخ، شهرداری تبریز به همراه کارگروه‌های خود به عنوان بازوی کمکی مدیریت بحران استان عمل کردند و امدادرسانی شهرداری در تمام بخش‌ها کمک حال زلزله‌زدگان این منطقه شد.

فرماندار شهرستان تبریز در عین حال با اشاره به آسیب‌پذیری تبریز در برابر زلزله، تدوین و اجرای یک برنامه جامع و عملی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، ساماندهی حاشیه‌نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از سوی مسئولان و متولیان امر را تنها راه کاهش اثرات و آسیب‌های ناشی از زلزله و بحران‌های مشابه دانست.

چمنی، در ادامه بر لزوم ارائه آموزش‌های عمومی و شهروندی در حوزه مدیریت بحران از سوی مسئولان تأکید کرد.

انتهای پیام/60001/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول