اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

مانور صعود و فرود در گچساران برگزار شد

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و با همکاری دانشگاه پیام نور گچساران، مانور صعود و فرود توسط نیروهای جمعیت هلال احمر این شهرستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مانور صعود و فرود در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز و به همت امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان مانور نجات از ارتفاع و فضای معلق با حضور جمعی از مسئولان و با حضور تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر در دانشگاه پیام نور گچساران برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران در حاشیه این مانور اظهار کرد: این مانور به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و با هدف نمایش توانمندی‌های امدادگران هلال احمر اجرایی شده است.

علی فتحی ابراز داشت: ترغیب اقشار مختلف مردم و به ویژه دانشجویان به مشارکت در فعالیت‌های امدادی و داوطلبانه هلال احمر از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

وی با تقدیر از همکاری دانشگاه پیام نور گچساران برای برگزاری مطلوب این مانور تصریح کرد: این مانور به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و با همکاری کانون هلال احمر این واحد دانشگاهی برگزار شده که طی آن امدادگران تیم کوهستان هلال احمر گچساران، مانور را از ساختمان دانشگاه اجرا کردند.

اجرای ده‌ها برنامه متنوع در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

فتحی افزود: در این مانور که با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر گچساران برگزار شد، تیم‌های حاضر در عملیات با حمل مصدوم با بسکت از ارتفاع، حمل مصدوم از ساختمان دانشگاه پیام نور و پایین آوردن مصدوم، صعود و فرود از ارتفاع و استفاده از امکانات فرود از ارتفاع در فضای معلق، مهارت و توانایی خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران خاطرنشان کرد: در هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی ده‌ها برنامه در جمعیت هلال احمر این شهرستان اجرایی شد.

فتحی افزود: این برنامه‌ها با هدف آگاهی‌بخشی به شهروندان و کسب آمادگی‌ به منظور مقابله با بلایای طبیعی توسط جمعیت هلال احمر اجرایی شد.

وی با بیان این‌که وقوع حوادث و بلایای طبیعی را می‌توان از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی بشر به ویژه مردم کشورهای در حال توسعه دانست، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش تأثیر بسیار زیادی در کاهش تلفات حوادث و بلایا دارد.

انتهای پیام/82011/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول