اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اجرای مانور زلزله با قدرت 7 ریشتر در منطقه کیاسر

مانور زلزله فرضی با قدرت هفت ریشتر در منطقه کیاسر توسط شرکت توزیع برق مازندران اجرا شد.

اجرای مانور زلزله با قدرت 7 ریشتر در منطقه کیاسر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز مانور زلزله‌ای با قدرت هفت ریشتر در منطقه کیاسر اجرا شد، در اجرای این مانور فراخوانی به تمامی اکیپ‌ها به صورت مکالمات بی‌سیم و تلفن مخابره شد و تمامی مدیران تابعه از سوادکوه تا گلوگاه در مانور زلزله منطقه کیاسر حضور داشتند.

در اجرای این مانور معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اعلام اینکه رکورد حضور افراد در شهرستان ساری 11 دقیقه بعد از نخستین تماس ستاد در دیسپاچینگ بوده است، اظهار داشت: میانگین حضور افراد از شهرستان ساری، 14 دقیقه و چهار ثانیه و از شهرهای اطراف که شامل سوادکوه تا گلوگاه می‌شود 54 دقیقه و 50 ثانیه که کمتر از زمان برآورد شده بوده صورت گرفت.

محمدرضا سماکوش با اشاره به اینکه اهداف مانور، توسعه و ارتقای دانش و فرهنگ مدیریت بحران در تمامی سطوح سازمانی است، تصریح کرد: ایجاد آمادگی، پیشگیری و مقابله بهتر با شرایط بحرانی، سنجش و ارزیابی مانور‌ها، تمرین‌‌های انجام شده، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، بررسی چالش‌های موجود در این بخش و پایین آوردن ریسک‌های شناسایی شده را شامل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کشور ما به واسطه موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی و وضعیت زمین شناختی از جمله کشورهای بلاخیز جهان محسوب می‌شود، بیان داشت: کیفیت نامطلوب طراحی، ساخت و کنترل ساختمان‌های و تاسیسات حیاتی، ساخت و ساز در مناطق خطرناک، وجود ساختارهای نامطلوب و فرسوده شهری در افزایش اثرات زیان‌بار سوانح طبیعی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: عدم آگاهی، آمادگی مردم و مسئولان نیز عامل مضاعفی در تشدید صدمات و تلفات سوانح محسوب می‌شود.

سماکوش خاطرنشان کرد: سازمانی می‌تواند در شرایط  بحران ساختار خود را حفظ کند که دارای برنامه مشخص و از پیش تعریف شده‌ای برای شرایط اضطراری باشد.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول