اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حراست اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

برگزاری مانور امنیت کشتی‌ها در مجتمع بندری شهید رجایی

رئیس حراست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری مانور ستاد امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری (ISPS) خبر داد که هر ساله روی کشتی‌های مستقر در حوضچه و محوطه مجتمع بندر شهید رجایی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

برگزاری مانور امنیت کشتی‌ها در مجتمع بندری شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانور ستاد امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری (ISPS) با موضوع کشف مواد منفجره روی کشتی ایتالیایی Filomena Lembo مستقر در اسکله 13 بندر شهید رجایی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مانور با محوریت ستاد ISPS بندر شهید رجایی و همکاری نیروهای واکنش سریع گارد بندر، آتش نشانی، پرسنل درمانگاه و معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

حسینی ضمن تشریح سناریوی این مانور تصریح کرد: بر اساس یک موقعیت فرضی، افرادی خود فروخته و مرتبط با عوامل بیگانه با هدف ضربه زدن و نما امن جلوه دادن بندر شهید رجایی به صورت شبانه و با استفاده از غفلت نگهبان کشتی، بسته ای حاوی مواد منفجره را وارد شناور می‌کنند. پس از آن در صدد فرصتی می‌مانند تا به هنگام خروج کشتی از بندر و در محل دهانه حوضچه بسته را منفجر نمایند که فرمانده کشتی از موضوع مطلع شده و افسر امنیتی بندر را در جریان امر قرار داد.

وی در ادامه تشریح این سناریو افزود: نیروهای واکنش سریع و تیم خنثی سازی گارد بندر به محل اعزام و در نهایت مواد منفجره خنثی می‌شود.

به گفته رئیس حراست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرمانده کشتی مذکور از انجام مانور مشترک با ستاد ISPS بندر ابراز خرسندی کرد و هماهنگی و برگزاری مانور را نیز در سطح کیفی بالایی ارزیابی نمود.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از پایان برنامه، از فرمانده و افسر اول کشتی ایتالیایی مشارکت کننده در این مانور به دلیل همکاری در این برنامه، با اعطای هدایایی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/88001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول