اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر خوزستان خبر داد

برگزاری مانور اطفای حریق در بندر امام خمینی

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان گفت: مانور اطفای حریق به منظور ارتقای عملیات نیروهای امداد و نجات در بندر امام خمینی برگزار شد.

برگزاری مانور اطفای حریق در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرامام، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علیرضا خجسته اظهار کرد: مانور اطفای حریق به منظور ارتقای آمادگی و توان عملیاتی نیروهای امداد و نجات در ایستگاه سیلوی ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی برگزار شد.

وی افزود: به منظور ایجاد آمادگی و به کارگیری تمهیدات لازم در مواقع بروز خطر آتش سوزی طبق سناریوی مدون به مرحله اجرا گذاشته شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان در تشریح جزئیات این مانور تصریح کرد: بر اساس سناریوی این مانور با واژگونی فرضی یک دستگاه خودرو سواری و گرفتار شدن سه سرنشین و وخامت حال مصدومان نسبت به  اعزام فوری نیروهای واکنش سریع به محل حادثه و تحویل مصدومین سانحه به بهداری برای انجام اقدامات پزشکی اقدام شد.

وی در تبیین مراحل متعدد این مانور عنوان کرد: در جریان این مانور، ضمن شناسایی ماده در حال اشتعال و اطلاعات شیمیایی ماده (MSDS)، تیم‌های اطفایی و کولینگ برای خنک‌سازی دیواره‌های مخزن تشکیل شد و با عزیمت فرمانده حریق به محل واژگونی خودرو، واگذاری فرماندهی عملیات محوطه کانشیب به فرمانده یکم، بررسی وضعیت حیاتی مصدومین و خارج کردن آنان از خودرو با رعایت اصول ایمنی که از عمده‌ترین بخش‌های عملیات اطفایی مانور حریق امداد و نجات بود، بخش‌های متعدد این مانور با موفقیت اجرا شد.

کارکنان و کارشناسان اداره گارد و انتظامات، مرکز HSE، اداره برق و تاسیسات، مرکز بهداری و مرکز حراست از جمله نیروهای دیگر این مجتمع بندری بودند که در جریان مراحل مختلف این مانور همکاری و مشارکت داشتند.

انتهای پیام/72001/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول