اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

برگزاری 200 مانور امدادی در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از برگزاری بیش از 200 مانور امدادی در این استان در نیمه اول سال ‌جاری خبر داد.

برگزاری 200 مانور امدادی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیر اظهار داشت: استان اردبیل جزو 10 استان حادثه‌خیز کشور است و مانورهای زلزله و اسکان اضطراری، امداد و نجات جاده‌ای، امداد کوهستان، سیل، پناهگیری و خروج اضطراری در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این استان براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 45 درصد واحدهای مسکونی استان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده است.

اسلامی خاطر نشان کرد: در شهرستان نیر بیش از 73 درصد از واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده که پس از شهرستان سرعین رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اضافه کرد: ‌در طول سال بیش از 100 مورد زلزله و ده‌ها مورد سیل و حوادث غیرمترقبه نظیر رانش و مخاطرات طبیعی در استان اتفاق می‌افتد که در مسیر کاهش آنها به نظر می‌رسد زمینه برای آگاهی و آمادگی نیروها و خود مردم بسیار بالاست.

وی از تشکیل اکیپ‌های 33 نفری امداد و نجات و ساماندهی بیش از 500 نیروی تخصصی امدادی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: شهرستان نیر از جمله مناطق حادثه‌خیز استان است که در این شهرستان ما در طول سال به ویژه فصل سرد با مشکل و معضل راه‌بندان و خطرات ناشی از کولاک و برف روبه‌رو هستیم که امدادگران جاده‌ای این شهرستان به صورت تخصصی می‌توانند در کاهش آسیب‌ها نقش مؤثری ایفا کنند.

اسلامی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر به صورت تخصصی به آموزش نیروها روی آورده و سعی می‌کند به صورت جدی در این زمینه در تمام شهرها اکیپ‌های خود را فعال کند، یادآور شد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به توان نیروهای تخصصی، زبده و آموزش‌دیده نیاز داریم.

وقوع زمین لرزه در شهر کلور شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین امروز زلزله سه ریشتر شهر کلور شهرستان خلخال را لرزاند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی سه ریشتر ساعت 21 و 17 دقیقه و 19 ثانیه روز پنجشنبه مورخ 92.8.2، شهر کلور شهرستان خلخال در استان اردبیل را لرزاند.

علی اسلامی افزود: مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در مختصات جغرافیایی 37.48 درجه عرض شمالی و 48.81 درجه طول شرقی در حوالی شهرستان خلخال به ثبت رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: تا این زمان خبری از خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول