اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

دانش‌آموزان عشایری ریگان چشم‌انتظار معلم

به دلیل نبود معلم در 4 مدرسه عشایری در منطقه تک‌فرهاد شهرستان ریگان 80 دانش‌آموز چوپانی می‌کنند.

دانش‌آموزان عشایری ریگان چشم‌انتظار معلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با توجه به اینکه عشایر ذخایر مملکت هستند، اما با گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزانی در منطقه تک‌فرهاد این شهرستان چشم‌انتظار معلمی هستند که به آنها آموزش بدهد.

این دانش‌آموزان که از اقصی نقاط تک‌فرهاد به کلاس‌های درس می‌آیند، یک ماه است که می‌آیند و بدون معلم به منزل بر می‌گردند.

تعدادی از این دانش‌آموزان امسال به کلاس اول می‌روند و می‌خواهند سواد را یاد بگیرند، اما به دلیل نبود معلم، اشک در چشمانشان حلقه زده است.

دانش‌آموزان ساعت‌ها در چادر و مدرسه منتظر معلم هستند

بهمن سابکی یکی از دانش‌آموزان منطقه تک‌فرهاد که کلاس سوم است، کتاب‌ها در دستش هر روز به مدرسه می‌آید، اما از معلم خبری نیست این دانش‌آموز با چشمانی پر از اشک به منزل بر می‌گردد و چوپانی می‌کند.

مریم سابکی یکی دیگر از دانش‌آموزان کلاس ششم می‌گوید ما با توجه به اینکه عشایر هستیم، معلمی تاکنون برای درس دادن به ما نیامده است.

زینب کوچولو که می‌خواهد، امسال به کلاس اول برود، نبود معلم سبب شده که این دختر بچه بی‌سواد بماند و از این بی‌سوادی رنج می‌برد و گریه می‌کند.

این دانش‌آموزان عشایر فرسنگ‌ها راه را از میان کوه‌ها برای آموختن علم می‌آیند و اما از معلم خبری نیست، ساعت‌ها در چادر و مدرسه خود منتظر معلم هستند.

مسئولان به فرزندان عشایر توجه کنند

پیرداد سابکی یکی از والدین دانش‌آموزان به خبرنگار فارس گفت: برای تحصیل دانش‌آموزان کتاب و دفتر خریدیم و آنها را ابتدای سال ثبت‌نام کردیم، اما تاکنون معلمی برای آنها نیامده است.

وی تصریح کرد: چندین مرتبه مکاتباتی با اداره آموزش و پرورش عشایری شرق استان و استان کرمان داشتیم، اما امروز و فردا می‌کنند و این دانش‌آموزان سرگردان مانده‌اند.

سابکی بیان داشت: این دانش‌آموزان که مشتاق تعلیم هستند، ساعت‌ها در مدرسه چشم انتظار معلم هستند، اما از معلم خبری نیست، اگر از ابتدای سال به ما اعلام کرده بودند که با کمبود معلم مواجه هستیم، دانش‌آموزان خود را به جای دیگر می‌بردیم.

امین‌الله سابکی یکی دیگر از والدین عنوان کرد: فکری به حال فرزندان عشایر بردارند تا آنها از نعمت سواد محروم نمانند.

وی گفت: یک مدرسه عشایری در این منطقه ساخته شده است که دانش‌آموزان هر روز به این مدرسه می‌آیند اما از معلم خبری نیست.

به زودی معلم این منطقه تامین می‌شود

مجید اعتمادی فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از ضروریات در مناطق عشایری تحصیل دانش‌آموزان این مناطق است که چهار مدرسه در روستاهای تک‌فرهاد، کشنل‌کل، گرانریک و گلادون تعداد 80 دانش‌آموز معلم ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال افزایش سن دانش‌آموزان در این مناطق وجود دارد خواستار حضور هر چه سریع‌تر معلم در این منطقه هستیم.

فرماندار ریگان بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است که به زودی معلم این منطقه تامین می‌شود.

به گزارش فارس، منطقه تک‌فرهاد در 65 کیلومتری مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.

انتهای پیام/8004/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول