اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور مطرح کرد

اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان منشأ تحولات بزرگ در مدرسه

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان منشأ تحولات بزرگ در نظام آموزش و پرورش است بر این اساس باید از ظرفیت‌های این نهاد به درستی استفاده کرد.

اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان منشأ تحولات بزرگ در مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری صبح امروز در نشست کادر و مربیان و منتخبان قرارگاه‌های شهری با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان منشأ تحولات بزرگ در نظام آموزش و پرورش است، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های این نهاد به درستی استفاده کرد تا کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس افزایش یابد.

وی افزود: مربیان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با شناسایی استعدادها و به‌کارگیری از ابتکارها و ایده‌های دانش‌آموزان می‌توانند آنان را به تحقیق و پژوهش هدایت کنند تا آنان در زندگی موفق شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه چراغ اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با ایمان روشن است، ابراز داشت: در این نهاد بودجه خاصی وجود ندارد و مربیان با دل‌های مؤمن و عشق به ولایت فعالیت می‌کنند که این مؤلفه‌ها از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور است.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: مربیان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان برای خودشان یک رسالت و مأموریتی تعریف کردند و بر اساس آن برنامه‌های مختلفی را در مدارس اجرا می‌کنند که در جای خود قابل تحسین است.

این مسئول با اشاره به اینکه مربیان انجمن اسلامی برای هدایت دانش‌آموزان به سوی خدا همت و تلاش کنند، عنوان کرد: محاسبات مالی در این فعالیت‌ها اثر ندارد و باید این مربیان با انگیزه و توکل به خدا فعالیت کنند چراکه توجه به مادیات مانع همت آنان در هدایت دانش‌آموزان به خداوند متعال می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه تأثیرپذیری و الگوگیری دانش‌آموزان از هم‌سن و سالان خودشان بیشتر از معلمان است، اذعان داشت: این موضوع اهمیت نقش هدایتگری دانش‌آموزان اتحادیه انجمن اسلامی را بیان می‌کند.

حاج علی‌اکبری اضافه کرد: مربیان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان می‌توانند با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری ابتکار و طراحی برنامه‌های مختلف در مدرسه نقش هدایتگری خود را به درستی ایفا کنند بر این اساس باید در تحقق این هدف مصمم باشند.

این مسئول اظهار داشت: همچنین دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن اسلامی با اعمال و رفتار خود می‌توانند هدایتگر سایر دانش‌آموزان باشند و آنان را به سوی خداوند هدایت و موج معنوی و معرفتی را در مدرسه حاکم کنند تا با تحقق این مهم فضایل اخلاقی و رفتاری الهی در این فضای آموزشی بهتر و مناسب‌تر رشد کند.

گام برداشتن در مسیر الهی با اطاعت از رهبری

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه در دولت کریمه رهبری و پیشوا بودن مسلمانان نقش بسزایی دارد، ابراز داشت:‌ هر یک از افراد جامعه باید در این دولت هدایتگر انسان‌ها باشند تا آنها را به سوی خدا هدایت کنند تا با تحقق این مهم دشمنان خوار و ذلیل و یاوران اسلام شوند.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: هر حرفه‌ای در جامعه اسلامی مانند ساختمان‌سازی، جاده‌سازی و جارو کردن خیابان‌ها ارزش والایی دارد و به اندازه اخلاص آنان خداوند اجر می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: ولی نقش امامت و پیشوایی در نزد خداوند از جایگاه و عظمت والایی برخوردار است چراکه فردی با داشتن چنین جاذبه‌های اخلاقی و رفتاری الهی دیگران را به سوی خداوند هدایت می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اذعان داشت: رهبری در دولت کریمه بر دل‌های مردم حکومت می‌کند و با حرکت در مسیر الهی آنان را نیز جذب این راه می‌کند که این از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این دولت است.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: باید تلاش کرد هر فردی در دولت کریمه نقش هدایتگری داشته باشد تا آحاد جامعه را به سوی خدا هدایت کند که تحقق این هدف از اهمیت بسزایی در نزد پروردگار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به سوی خدا حرکت کرد و با تحقق این مهم میلیون‌ها نفر را نیز با خود به سوی پروردگار هدایت کرد، یادآور شد: شهدا جانشان را به خاطر این امام بزرگوار برای تحقق اهداف و آرمان‌های اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دادند تا احکام الهی در کشور اجرا شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه آرمان غدیر تحقق دولت کریمه است، ابراز داشت: این دولت در دوران غیبت مبتنی بر رهبری است و انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری یگانه کشوری است که در مسیر الهی حرکت می‌کند.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری اکنون ولایت‌ فقیه مسلمانان است، عنوان کرد: مسلمانان با توجه به حکمت، دانش و دین‌شناسی و مجادهت ایشان جذب او می‌شوند و در مسیر الهی گام برمی‌دارند که باید قدر آن را بدانند و از رهبری برای هدایت خود به درستی استفاده کنند.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول