اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

بصیرت دانش‌آموزان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه دشمنان با به‌کارگیری ناتو فرهنگی در مدارس تلاش می‌کنند تا افکار دانش‌آموزان را تغییر دهند، گفت: دانش‌آموزان باید با ارتقای بصیرت با این فرهنگ مبارزه کنند.

بصیرت دانش‌آموزان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین با بیان اینکه درگیری اصلی دشمن با ایران در مدرسه با دانش‌آموزان است، اظهار داشت: دشمن با طراحی برنامه‌هایی تلاش می‌کند تا بتواند به نتیجه فرآیندهای تربیتی در مدارس تأثیر بگذارد و آنان را به اباگری، بی‌حیایی، بی‌عفتی و هوا و هوس سوق دهد.

وی ادامه داد: وقتی جوانان ما به بی‌حیایی کشیده شوند بی‌عفتی در جامعه رواج می‌یابد و تحقق این مهم موجب از دست رفتن جایگاه و اهمیت خانواده در کشور می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه برخی افراد فکر می‌کنند درگیری ایران با آمریکا در موضوع سیاسی که همواره با سروصدا است، مربوط می‌شود، اذعان داشت: البته این موضوع هست ولی این حوزه با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مسئولان سیاسی کنترل و هدایت می‌شود.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: چالش اصلی غرب با ما مربوط به آینده‌سازان ایران، اسلام و ملت در مدارس است و دشمن در این راستا برنامه‌ریزی می‌کند تا دانش‌آموزان کشور را بی‌هویت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تحقق این موضوع همراه با سروصدا نیست و با آرامش و به مرور زمان با تغییر در ذهنیت دانش‌آموزان ایجاد می‌شود، ادامه داد: دشمنان با تغییر در باورها و ایجاد شبهه در اعتقادات آنان و ترویج تجمل‌گرایی و ظاهرگرایی در نسل جدید ایده‌ها و افکار آنان را تغییر می‌دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: مقام معظم رهبری این رویداد را به شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و تهاجم کذب تعبیر کردند تا با آگاهی دادن این فرهنگ به دانش‌آموزان توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه در کشورهای اروپایی و غرب جنگ بر علیه خانواده صورت گرفته است، اضافه کرد: دشمنان با نسخه‌سازی این جنگ در ایران و در هر کشوری که با آن دشمن هستند، سعی می‌کنند با به‌کارگیری این نسخه به اهداف شومشان برسند.

این مسئول با بیان اینکه خانواده از اهمیت بسزایی در جامعه اسلامی دارد، بیان کرد: به همین دلیل دشمن برای از بین بردن بنیان خانواده به شدت در کشور تمرکز کرده تا بتواند به راحتی به اهداف خود دست یابد بر این اساس باید آحاد جامعه مواظب این توطئه‌ها باشند تا از دشمن صدمه نبینند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان رسالت و مأموریت بزرگی در هدایتگری دانش‌آموزان کشور بر عهده دارد، ابراز کرد: مربیان و دانش‌آموزان عضو این اتحادیه باید با برنامه‌ریزی این مأموریت‌ها را انجام دهند.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عضو این اتحادیه نقش هدایت سایر دانش‌آموزان را در مدارس بر عهده دارند، تصریح کرد: آنان می‌توانند با به‌کارگیری روش‌های مختلف دانش‌آموزانی که مرتکب اشتباه در تشخیص راه درست می‌شوند را به درستی هدایت کنند.

این مسئول بیان کرد: دانش‌آموزان اتحادیه یاد شده باید معرفت و ایمان خود را ارتقا دهند تا سایر دانش‌آموزان از آنان به درستی الگوبرداری کنند و در مسیر درست الهی گام بردارند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه دشمنان غدیر از طراحی هیچ توطئه‌ای علیه نظام اسلامی ایران دریغ ندارند، خاطرنشان کرد: برپایی این اتحادیه یادگار شهداست که اکنون در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته تا با استفاده از ظرفیت‌های آن توطئه‌های این دشمنان را نقش بر آب کنند.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با طراحی فتنه‌های شوم در صدد هستند تا نسل جدید را از موضوع ولایت و امامت دور کنند، اذعان کرد: دانش‌آموزان امروز با ارتقای بصیرت نسبت به مسایل مختلف جامعه به آنان نشان می‌دهند که امید به جای باطنی بستند و به اهدافشان نخواهند رسید.

سنگر فرهنگی انقلاب در مدارس است

این مسئول با بیان اینکه سنگر فرهنگی انقلاب در مدارس است، اضافه کرد: باید دانش‌آموزان انجمن اسلامی در مدارس بصیرت و روشن‌فکری کنند و برای سایر دانش‌آموزان نقش الگویی محبت، صفا، آراستگی، طراوت و نورانیت و سخت‌کوشی در علم باشد تا با تحقق این امر نجات‌بخش انسان‌ها باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه معنوی کردن فضای مدرسه تأثیرگذاری بیشتری در ترویج فرهنگ اسلامی دارد، ابراز داشت: دانش‌آموزان نباید از توطئه‌های دشمنان اسلام غافل باشند بلکه با یادآوری اهداف و آرمان‌های اسلام و برپایی گفتمان‌های انقلاب اسلامی در مدرسه محیط این فضای آموزشی را اسلامی کنند.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه تأثیرپذیری و الگوگیری دانش‌آموزان از هم‌سن و سالان خودشان بیشتر از معلمان است، عنوان کرد: این موضوع اهمیت نقش هدایتگری دانش‌آموزان اتحادیه انجمن اسلامی را بیان می‌کند بر این اساس باید آنان با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری ابتکارهای جدید نقش خود را به درستی در مدارس انجام دهند.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول