اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کاهش آثار بلایای طبیعی

مانور فرضی زلزله، اسکان و تخلیه اضطراری در بادرود برگزار شد

به مناسبت هفته کاهش آثار بلایای طبیعی و با همکاری تمامی دستگاه‌ها مانور فرضی زلزله، اسکان و تخلیه اضطراری در بخش بادرود اصفهان برگزار شد.

مانور فرضی زلزله، اسکان و تخلیه اضطراری در بادرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، بخشدار بادرود امروز در این مانور که در دهستان اریسمان برگزار شد اظهار کرد: انسان‌ها باید همیشه برای حوادث طبیعی و غیرطبیعی از یک آمادگی لازم و ضروری برخوردار باشند.

عبدالله صابری افزود: ممکن است سال‌ها بگذرد و حادثه غیرطبیعی به ‌وجود نیاید، ولی حفظ آمادگی یک امر طبیعی و ضروری است.

وی اظهار داشت: این مانور بدون اطلاع قبلی و با مشارکت مطلوب 30 دستگاه اجرایی در بخش بادرود بر‌گزار شد.

صابری افزود: حضور به موقع نیرو‌های امدادی متشکل از هلال‌احمر، مراکز درمانی، رسیدگی اولیه به مجروحان، انتقال بیماران به مراکز درمانی ‌و برپایی چادر‌های امدادی و درمانی از اقدامات دستگاه‌های عمل‌کننده در این مانور ‌بود.

بخشدار بادرود ابراز داشت: نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج  نیز با حضور به موقع ‌امنیت را در مناطق زلزله‌زده فرضی بر‌قرار کردند.

وی اظهار داشت: به منظور حفظ آمادگی دستگاه‌ اجرایی مدیریت بحران شهرستان این مانور برگزار شد و برای اسکان موقت 40 خانوار امکاناتی در محل این اردوگاه مهیا شد.

صابری افزود: در محل اجرای این مانور آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، هلال‌احمر، آب و فاضلاب شهری و روستایی، مخابرات، برق، ،شهرداری بادرود و خالدآباد و شورای اسلامی شهر بادرود و خالدآباد، دهیاران و اعضای شورای روستاهای بخش، آتش‌نشانی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، بسیج، راهور، پلیس‌راه نطنز و بادرود، بهزیستی، گاز، درمانگاه شهید شریفیان، بیمارستان فاطمیه بادرود، اورژانس 115 و هلال‌احمر حضور و هر یک از دستگاه‌های دخیل در این مانور توان خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بادرود  همچنین در این مانور اظهار کرد: در این مانور با آموزش‌های ارائه‌شده مصدوم فرضی توسط تیم امداد از ساختمان‌های حادثه‌دیده به سطح زمین منتقل و به مرکز درمانی اعزام شد.

علی کفاشی خاطرنشان کرد: ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیز دنیا با وقوع حوادث پیش‌بینی ‌نشده طبیعی و غیرطبیعی است.

وی افزود: با توجه به نتایج علمی در زمینه میزان تأثیر آمادگی در کاهش میزان آسیب‌پذیری ناشی از حوادث و سهم عمده آن در افزایش توان مقابله با حوادث و لزوم رسیدن به استانداردهای عملیاتی، برگزاری این مانورها ضرورت دارد.

انتهای پیام/63025/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول