اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی مطرح کرد

برگزاری 6 مانور در خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: یک مانور به صورت استانی و پنج مانور به صورت درون دستگاهی در سطح استان انجام شد.

برگزاری 6 مانور در خراسان شمالی

غلامرضا عوض‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه یک مانور به صورت استانی و پنج مانور به صورت درون دستگاهی در این هفته به اجرا در آمد، تصریح کرد: مانور فرضی زلزله شش ریشتری در روستای آق باغ فاروج به صورت استانی انجام شد.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها همچون اداره برق، اداره مخابرات، اداره منابع طبیعی و آب و فاضلاب نیز به فراخور اقدام به برگزاری مانور در طول این هفته کرده‌اند، تصریح کرد: برگزاری این مانورها به منظور آمادگی هر چه بیشتر در صورت مواجه شدن با هرگونه حادثه غیرمترقبه برگزار شد.

عوض‌ِزاده با برشمردن مانور زلزله فرضی در فاروج اظهار کرد: طی این مانور که با حضور تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به اجرا در آمده، هر یک از دستگاه‌ها میزان آمادگی خود را در برابر حوادث احتمالی به معرض آزمون گذاشتند.

وی با بیان اینکه در این مانور اردوگاه موقت پیش‌بینی شده بود، گفت: در این اردوگاه دستگاه‌هایی چون پلیس آگاهی برای تشخیص هویت،‌ پزشکی قانونی، بهزیستی، بهداشت و درمان، هلال احمر، هواشناسی، راه و شهرسازی، دامپزشکی، اورژانس، غرفه‌ها و ظرفیت‌های خود را برای کمک به زلزله زدگان زلزله فرضی به کار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های لازم برای بررسی نقاط ضعف و قوت این مانور انجام خواهد شد، افزود: لازم است تا به خاطر حادثه خیز بودن این استان این مانورها به صورت فصلی به اجرا در آید.

وی از خراسان شمالی به عنوان 10 استان حادثه‌خیز یاد و نسبت به کسب آمادگی‌های لازم برای مواجه شدن با هرگونه حادثه احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: از 31 حادثه که در کشور روی می‌دهد غالباً در استان ما نیز با آن مواجه هستیم.

عوض‌زاده با اشاره به اینکه صرفاً در بخش زمین لرزه هفت گسل فعال زلزله در این استان شناسایی شده است یادآور شد: گسل باغان از شیروان تا قوچان بزرگ‌ترین این گسل‌ها بوده و سرچشمه، شیخ، سیساب و ناوه از دیگر گسل‌های فعال زلزله در خراسان شمالی است، از این رو انجام مانورها برای آمادگی هرچه بیشتر به منظور کاهش خسارات ضرورت دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد خسارات احتمالی بارندگی اخیر در شیروان و فاروج گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی در این باره به دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی ارسال نشده است.

انتهای پیام/63002/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول