اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله رخ داد

فراخوان لحظه صفر و مانور اسکان اضطراری در نیر

به منظور بررسی میزان آمادگی مدیران و اعضای شورای مدیریت بحران استان و امدادگران در مواجهه با بلایای طبیعی فراخوان لحظه صفر و مانور اسکان در شرایط اضطراری در نیر برگزار شد.

فراخوان لحظه صفر و مانور اسکان اضطراری در نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل، این مانور که با حضور معاون امور عمرانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در نیر برگزار شد، گروه‌های شرکت‌کننده به دنبال دریافت گزارش مبنی بر وقوع زلزله در شهرستان نیر در ساعت پنج صبح در محل حاضر شده و موفق شدند با تجهیزات کامل امدادی در حداقل زمان ممکن در محل حادثه و امدادرسانی حضور پیدا کنند.

بر پایه همین گزارش در این مانور نیروهای هلال‌احمر توان خود را به نمایش گذاشته و در یک زلزله فرضی اقدام به تخلیه و حمل مجروحان کردند و آنها را به محل‌های امن انتقال اسکان دادند.

در این مراسم معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با قدردانی از حضور به موقع اعضای شورای مدیریت بحران استان و کارگروه تخصصی امداد و نجات، هدف اصلی از برگزاری چنین مانورهایی را سنجش آمادگی و نحوه عکس‌العمل سریع نیروها در مقابله با حوادث و رخدادهای غیرمترقبه اعلام کرد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان گفت:‌ با برگزاری این مانورها سعی داریم علاوه بر افزایش آمادگی اعضای کارگروه نیروها با توان بیشتری بتوانند به کمک حادثه‌دیدگان شتافته و آنها را در مواقع اضطراری یاری کنند.

در این مانور تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی به فعالیت‌های تخصصی همچون اطفای حریق، بازگشایی راه‌ها و معابر، لوله‌کشی آب شرب،‌ راه‌اندازی سیستم مخابراتی، ‌قطع گاز، روشنایی معابر، سمپاشی محیط و... پرداختند.

مانور امداد جاده‌ای در محور اردبیل – مشگین‌شهر برگزار شد

همچنین به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مانور امداد جاده‌ای با حضور معاونت امداد و نجات استان و تنی چند از مسئولان استانی در نزدیکی پلیس راه اردبیل – مشگین‌شهر با موفقیت برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در این مراسم در مورد فرهنگ‌سازی مناسب برای کاهش آسیب‌ها، اثرات ناشی از بلایای طبیعی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مطالبی را ارائه و برگزاری چنین مانورهایی را در مسیر حفظ آمادگی نیروهای امدادی لازم و ضروری اعلام کردند.

صادقی با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی گفت: ‌به همین مناسبت در نقاط مختلف استان مانورهای امداد و نجات با موضوعات مختلف برگزار شد که در مسیر اردبیل – مشگین‌شهر به لحاظ بروز سوانح دلخراش متعدد رانندگی مانور امداد جاده‌ای با استفاده از آخرین امکانات نظیر جک‌ها، قیچی‌های هیدرولیک و پرسنل امدادی جمعیت برگزار شد.

انتهای پیام/62003/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول