اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان البرز خبر داد

کاهش 32 درصدی اختلافات خانوادگی در دادگستری البرز

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: طی شش ماه نخست سال جاری شاهد کاهش 32 درصدی در پرونده‌های خانواده بوده‌ایم.

کاهش 32 درصدی اختلافات خانوادگی در دادگستری البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو فرد ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمین در امر ازدواج اظهار داشت: ازدواج هسته اول ایجاد خانواده و آن نیز به نوبه خود واحدی در سنگ بنای جامعه انسانی است، نوع پایه‌گذاری و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط سقوط یا صعود جامعه تأثیر دارد.

وی افزود: شرع مقدس اسلام به ازدواج عنایت و تأکید فوق‌العاده‌ای دارد به طوری که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «هیچ چیزی نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج نیست».

رئیس دادگستری شهرستان البرز بیان کرد: ازدواج از نظر اسلام پیمانی مقدس است، پیمانی که برقراری آن بر اساس مقررات آداب و رسوم، تشریفات و قوانین خاصی است.

کثیرلو  ادامه داد: ازدواج امر مقدسی است که دارای دو بعد روحی و جسمی است و توجه کافی به هر دو بعد در تحکیم این امر، اهمیت بسزایی دارد.اسلام برای تسهیل در امر ازدواج موانع و سد این مهم را از سر راه برداشته است، از نظر اسلام هر چه مهریه و جهیزیه کمتر باشد؛ مطلوب‌تر و بهتر است.

رئیس دادگستری شهرستان البرز ازدواج را عامل مهم در برقراری محبت میان زوجین دانست و گفت: یکی از احتیاجات اساسی روانی آدمی، احتیاج به محبت است و آدمی در هر مرحله و سنی از حیات خویش دوست دارد که دیگران او را دوست بدارند و از آنان محبت ببینند.

کثیرلو اضافه کرد: ازدواج عامل مهمی در برقراری دوستی زن و شوهر و ابراز مهر و محبت به یکدیگر است و تعادل روان بین آن دو به وسیله محبت تأمین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ازدواج عامل مهمی بر آرامش و سکون آدمی و سببی اساسی بر تعادل وجود است، این امر به زندگی زن و مرد جهت می‌بخشد و مرد و زن مضطرب را آرام می‌سازد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز عنوان کرد: هر ساله 20 درصد افزایش پرونده‌های اختلافات خانوادگی پیش‌بینی می‌شود که دادگستری البرز طی شش ماه سال جاری علاوه بر اینکه این میزان افزایش را نداشته، شاهد 12 درصد کاهش مضاعف نیز بوده‌ایم که در مجموع 32 درصد کاهش اختلافات خانوادگی را در دادگستری البرز شاهد بودیم.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول