اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

دادگستری‌ها در جذب نیروهای خلاق و نخبه سختگیری نکنند

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دادگستری‌ها در جذب نیروهای خلاق و نخبه زیاد سختگیری نکنند زیرا این نیروها از بدنه مردم هستند و وظیفه قوه هم کار با مردم است.

دادگستری‌ها در جذب نیروهای خلاق و نخبه سختگیری نکنند

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، سیدعلیرضا صدرحسینی معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ظهر امروز در گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: هدف از تغییر ساختار در ستاد مرکزی با رویکرد معاونت پیشگیری، نظارت و مدیریت بر امر پیشگیری است.

وی بیان داشت: تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی از اقدامات این معاونت است که وظیفه آنها کارشناسی و تهیه و نظارت بر برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم است.

صدرحسینی افزود: رؤسای این کمیسیون‌ها و کمیته‌ها نیز از افراد باتجربه که در گذشته از مسئولان عالی قضایی و کارشناسان باتجربه و کاردان بوده‌‌اند، انتخاب شده که این برنامه‌ خروجی‌های خوبی را در ادارات خواهد داشت.

صدرحسینی در ادامه با بیان اینکه ارسال گزارش باید به صورت کیفی باشد، افزود: در چند گزارش که معاونت پیشگیری دریافت کرده فقط بحث برگزاری جلسات مطرح شده و قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی توان انجام امور و وظایف در حیطه پیشگیری از وقوع جرم را ندارد، می‌تواند موضوع را با رئیس اداره دادگستری استان خود مطرح کرده و جایگزینی صورت گیرد.

صدرحسینی بیان داشت:‌ کار اصلی معاونت این است که بتواند کل دستگاه‌های کشور را پای کار بیاورد و با داشتن برنامه‌های قوی آنها را هدایت کند که این رویکرد منجر به تشکیل کمیسیون‌هایی گردید که در کنار ادارات مراکز کمک شایانی به آنها کرده است.

به گفته وی، ریاست قوه قضائیه پشتیبانی کامل خود را از کارهای کیفی با هدف جذب نیروهای کیفی و باتجربه اعلام کرده است.

صدرحسینی گفت: روابط قوه قضائیه با مراکز استان‌ها نیز تقویت شده که علاوه بر کارهایی که درون قوه انجام می‌شود، نظارت کافی برای جلوگیری از تخلفات داخلی قوه قضائیه نیز اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز استان‌ها با داشتن نماینده در جلساتی که به همین منظور تشکیل می‌شود موارد را آسیب‌شناسی و سپس ارائه راهکار دهند افزود: در حوزه آموزش که مهم‌ترین بخش معاونت پیشگیری از وقوع جرم است نیز آموزش‌های عمومی و خصوصی کمیسیون‌های تخصصی داده شده است.

صدرحسینی با بیان اینکه حلقه وصل دادگستری و مردم نخبگانی از همین مردم هستند، افزود: دادگستری در جذب نیروهای خلاق و نخبه زیاد سختگیری نکند زیرا این نیروها از بدنه مردم هستند و کار قوه قضائیه هم کار با مردم است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول