اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

افزایش میزان پرونده‎های ورودی به دادگستری

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه نهادهای حل اختلاف غیرقضایی کارکرد خود را از دست داده‌اند، گفت: این امر باعث شده تا میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری رو به افزایش باشد.

افزایش میزان پرونده‎های ورودی به دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های قضایی استان اظهار داشت: وضعیت گلستان در پرونده‎های حقوقی بسیار بد است و شاهد رشد پرونده‎ها هستیم که باید یک بازنگری اساسی و جدی در این حوزه صورت بگیرد.

* گلستان رتبه سوم سرقت را در کشور دارد

وی نرخ ورودی پرونده‎های سرقت در سال 1391 به دادگستری را 16.194 هزار فقره عنوان کرد و افزود: گلستان رتبه سوم سرقت را در کشور دارد و در سال 1390 در رتبه دو کشور قرار داشت که این خیلی بد است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در جرایمی مانند ضرب و جرح غیرعمدی 16 هزار و 94 پرونده در سال 1391 وارد دادگستری استان شد، گفت: رتبه گلستان در کشور از هر 100 هزار نفر جمعیت در بخش ضرب و جرح رتبه دوم است و در سال 1390 نیز گلستان همین رتبه را داشت.

فاضلیان با اشاره به میزان ورودی پرونده‎ها در بخش سرقت خاطرنشان کرد: در سال 1390 پرونده‎های ورودی به دادگستری استان 13 هزار فقره و در سال 1391 بیش از 16 هزار فقره بوده است که در این بخش رشد 17 درصدی را نشان می‎دهد که رتبه گلستان در سال 1391 بر اساس پرونده‎های وارده 19 و در سال 1390 نیز رتبه 21 را داشته است.

* آمار طلاق در گلستان نگران‎کننده است

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه وضعیت گلستان در ضرب و جرح عمومی بحرانی است، متذکر شد: میزان پرونده‎های ورودی در جرایم ضرب و جرح 24 درصد افزایش داشته است که گلستان در این زمینه رتبه هشتم کشور را داشته که رقمی بسیار بالا و تاسف‎بار است.

فاضلیان پشتوانه فرهنگی گلستان را غنی خواند و گفت: بروز این همه جرائم در استان نشان از کاستی و ضعف‎های جدی در بخش‎هاست که هنوز نتوانسته‎ایم از ظرفیت مردمی به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در گلستان نگران‎کننده است، خاطرنشان کرد: افزایش طلاق یک آسیب جدی است که هزینه‎های سنگینی به دنبال دارد که آمار طلاق سال 1391 نسبت به سال 1390 رشد نیم درصدی داشته است که ورودی پرونده‎های طلاق در سال 1391 به دادگستری استان 3 هزار و 83 فقره بوده است.

* نهادهای حل اختلاف غیرقضایی کارکرد خود را از دست داده است

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: شاخص ورودی پرونده‎ها به ازای هر 100 هزار جمعیت در شعب دادسراهای عمومی و انقلاب استان در فروردین سال 1392 در رتبه اول کشور قرار داد.

فاضلیان با بیان اینکه نهادهای حل اختلاف غیرقضایی کارکرد خود را از دست داده است، گفت: این امر باعث شده تا میزان پرونده‎های ورودی به دادگستری رو به افزایش باشد که اگر برنامه‎ریزی شود و ظرفیت‎های مردمی بکار گرفته شود یقینا نتایج مطلوبی به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/83001/صا30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول