اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

70 درصد فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه فرهنگی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه در سه حوزه فرهنگی و اجتماعی، امنیت، قضایی و حقوقی تقسیم می‌شود که حوزه فرهنگی با 70 درصد فعالیت بیشترین نقش پیشگیرانه را دارد.

70 درصد فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مجید اکبرپور اظهار داشت: فعالیت‌های پیشگیرانه در سه حوزه فرهنگی و اجتماعی، امنیت، قضایی و حقوقی تقسیم می‌شود که حوزه فرهنگی با 70 درصد فعالیت بیشترین نقش پیشگیرانه را دارد، این میزان نشان‌دهنده آن است که اقدامات فرهنگی که زمینه تغییر نگرش و رفتار جامعه است، مهم‌ترین حوزه فعالیت در امر پیشگیری محسوب می‌شود.

وی افزود: جرم و آسیب اجتماعی همزاد بشر بوده و در طول زمان اقدامات متعدد برای مقابله با این پدیده انجام شده است که در حال حاضر باید این اقدامات متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین به تبیین جایگاه سمن‌ها در فرآیند پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: در جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه پایدار دست یابد نقش سازمان‌های مردم نهاد بیش از سایر سازمان‌هاست.

اکبرپور ادامه داد: سمن‌ها دو وظیفه عمومی و تخصصی دارند که وظیفه عمومی آنها این است که سیستم‌های مشارکت عمومی را برای فراگیر کردن پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی فراهم کند.

وی به تقسیم‌بندی سمن‌های عضو بر اساس کارکرد پرداخت و گفت: سمن‌ها به پنج گروه شامل سازمان‌های فعال در امر آموزش و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، فعال در امور آموزش، مهارت و اشتغالزایی، فعال در امور ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب، فعال در حمایت از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی تقسیم می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین عنوان کرد: یکی از وظایف مهم سمن‌ها ارائه آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف است، البته باید دانست تا زمانی که این آموزش‌ها منجر به تغییر و ارتقای نگرش و رفتار نشود هیچ اقدام پیش برنده‌ای نمی‌توانیم داشته باشیم.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول