اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

8 حفار غیرمجاز در زنجان دستگیر شد

تیشه افغانی‌ها این بار به ریشه آثار باستانی استان زنجان

هشت حفار غیرمجاز که تعدادی از آنها تبعه افغانی بوده‌اند، در استان زنجان دستگیر شدند.

تیشه افغانی‌ها این بار به ریشه آثار باستانی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این بار افغانی‌ها با تیشه‌های غارت خود سراغ آثار تاریخی و طبیعی شهرستان ماهنشان رفته بودند که ناکام به دام قانون افتادند.

دودکش جن شهرستان ماهنشان از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان به شمار می‌رود که مورد تجاوز قاچاقچیان اشیا و آثار تاریخی قرار گرفته است.

به گفته برخی از مسئولان، بر اساس یک سری شایعات در این دودکش اشیاء تاریخی و یا طلا وجود دارد این در حالی است که با بررسی‌های صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان آثار و یا اشیایی در این منطقه شناسایی و ثبت نشده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نیروی انتظامی و اداره آگاهی شهرستان ماهنشان اعلام کرده بودند که در 30 مهر ماه سال‌جاری تعدادی افراد ناشناس در اطراف دودکش جن طی ساعت 22.30 با سه دستگاه خودروی پژو مشاهده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حین دستگیری این افراد، یک دستگاه پژو متواری شده، تصریح کرد: این افراد به همراه یک دستگاه جرثقیل کرایه‌ای و آلات و ادواتی چون سیم بکسل، پتک، کلنگ و میخ‌های بزرگ و قلم مشغول میخ‌کوبی بر روی دودکش جن بوده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با حضور فرماندهی انتظامی شهرستان ماهنشان، عوامل تحت امر و با حضور همکارانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و یگان حفاظت به محل مراجعه و طی عملیاتی هشت نفر از متهمین که چهار نفر تبعه خارجی اهل افغانستان بودند به اداره آگاهی شهر ماهنشان منتقل شدند.

وی عنوان کرد: این افراد قبل از انجام هر گونه اقدامی دستگیر شدند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه افراد دستگیر شده در حال حاضر به دادگاه معرفی شده‌اند، ادامه داد: مراحل قضایی در مورد این افراد طی می‌شود.

شایان ذکر است، سه نفر از دستگیرشدگان اهل و ساکن تهران، یک نفر نیز اهل و ساکن خراسان بوده است.

یک نفر از دستگیرشدگان و متجاوزان به آثار تاریخی و طبیعی استان زنجان یک بازنشسته نظامی بوده است.

==============

گزارش از فاطمه حیدری

==============

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول