اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

عزاداری سنتی کوهبنان میراث فرهنگی ماندگار است

امام جمعه کوهبنان گفت: هنوز عزاداری سنتی کوهبنان جایگاه خود را حفظ کرده و در حال حاضر جوش‌زنی و سنگ‌زنی این شهرستان به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار و گرانبها ثبت شده است.

عزاداری سنتی کوهبنان میراث فرهنگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار داشت: نگاهی گذرا به تاریخ گذشته بیانگر این واقعیت است که ائمه اطهار به مدیحه سرایان و شاعران توجه ویژه‌ای داشته و آنان را مورد ترغیب و تشویق قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: کار مداحی بسیار مقدس است و این سنت حسنه در طول تاریخ مورد توجه بوده، اما با پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس اسلامی جایگاه واقعی خود را پیدا و مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر باشکوه و عظمت خاصی هر ساله برگزار می‌شود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در موقعیت حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم که وهابی‌ها و سلفی‌ها با صرف میلیاردها تومان پول قصد دارند با افکار انحرافی خود بین جوانان ما و فلسفه وجودی عاشورا فاصله بیندازند و باید مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان با دقت نظر بیشتری مداحی کنند.

صالح‌نیا از مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان خواست، ضمن احترام به پیشکسوتان زمینه را برای رشد جوانان مداح و ذاکر فراهم و با دادن وقت و فرصت به آنان زمینه بروز استعدادهای نهفته آنان را فراهم کنند.

وی ابراز داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌های مذهبی پشتوانه رسانه‌ای پیدا کرده و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مذهبی بسیار خوبی از رسانه ملی پخش می‌شود.

صالح‌نیا خاطر نشان کرد: کوهبنان قدمت زیادی در عزاداری دارد و هنوز عزاداری سنتی در این شهرستان جایگاه خود را حفظ کرده و در حال حاضر جوش‌زنی و سنگ‌زنی این شهرستان به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار و گرانبها ثبت شده است.

انتهای پیام/80012/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول