اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم

جشن بزرگ غدیر در کوهبنان برگزار شد

جشن بزرگ غدیر با حضور پرشور مردم و مسئولان در شهرستان کوهبنان برگزار شد.

جشن بزرگ غدیر در کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام بشیری، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در آیین جشن غدیر در حسینیه سیدالشهدا کوهبنان ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: انسان‌ها باید خداوند را به خوبی بشناسند تا زمینه معرفی نبی برای آنان فراهم و از طریق نبی و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) حجت بر آنها شناسانده و از گمراهی و ضلالت فاصله بگیرند.

وی بیان داشت: پس از اینکه آخرین پیامبر الهی برای هدایت و رهبری جامعه اسلامی برگزیده شد، خداوند با علم خویش این معنا را دانست که پس از آخرین فرستاده وحی برای اینکه زحمات تمام انبیا حفظ شود و دین خدا به کمال برسد، لازم است که جانشینی برای پیامبر معرفی شود.

بشیری تأکید کرد: خداوند در مواضع و مراحل مختلف، پیامبر(ص) خویش را مأمور کرد تا فضائل امیرالمومنین را برای مردم بازگو کند که این امر گاهی در حوزه کلام و گاهی در حوزه عمل محقق شد.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) از دعوت اقوام و خویشان تا روز عید غدیر با توجه به فرصت‌های پیش آمده از شهامت، ایمان، علم و... امیرالمؤمنین برای مردم گفت تا مردم بدانند امام و پیشوای آنان کیست و زمانی که این امر به صورت رسمی و آشکار بیان شد، مردم دچار شبهه و تعجب نشوند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: به لطف خداوند در چنین روزی پس از بازگشت پیامبر(ص) از حجة‌الوداع خداوند ایشان را مأمور کرد تا آنچه نازل شده به مردم ابلاغ و دین خود را کامل کند.

بشیری خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) طی مراسم باشکوهی در عید غدیر با حضور بیش از 120 هزار نفر دست امیرالمؤمنین را بلند کرد و جملاتی را بر زبان جاری و در پایان هم از آنان بیعت گرفت که اگر می‌خواهند، راه سعادت را در دنیا و آخرت طی کنند باید در کنار ولایت و رهبری طی طریق کنند.

وی در پایان اذعان داشت: قرآن و عترت به عنوان دو گوهر گرانبهایی هستند که هرگز بین آنان فاصله‌ای نخواهد بود، بنابراین هرکس دوست دارد در دنیا و آخرت سعادتمند شود باید به هر دو این گوهر گرانبها تمسک جوید.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول