اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

غدیر روز اکمال دین است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: روز غدیر روز اکمال دین و پسند اسلام از طرف خداوند به عنوان دین حق بود.

غدیر روز اکمال دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم مردمی عید غدیر و تجلیل از مقام حضرت آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی اظهار داشت: کسانی که غدیر را نپذیرفتند جنبه ثبوتی دین را قبول دارند اما از کنار جنبه سلبی آن می‌گذرند.

وی با اشاره به آیه شریفه «الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الإسلام دینا» افزود: این آیه در مورد حادثه غدیر نازل شد و تنها ایران اسلامی به مصداق کامل این آیه را باور دارد.

سلیمانی ادامه داد: قرآن در آنجا که بیان می‌کند «فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی» ابتدا نفی طاغوت را قرار داده و بعد ایمان به خدا را مطرح کرده است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اینان که «یومن باالله» را قبول دارند اما به «یکفر بالطاغوت» عمل نمی‌کنند در سوریه مامور طاغوت می‌شوند و ترور و خونریزی را حمایت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: بنابر آیه شریفه «الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الإسلام دینا» روز غدیر روز اکمال دین و پسند اسلام از طرف خداوند به عنوان دین حق بود و از آن روز به بعد دست کفار از باب تجاوز به این دین نخواهد رسید هر چند آنان به توطئه ادامه می‌دهند.

سلیمانی افزود: زندگی پیامبر به مصداق «سراجا منیرا» سراسر نور و رحمت بود اما چهار روز بعثت، هجرت، پیروزی در جنگ احزاب و فتح مکه با اینکه از بزرگ‌ترین روزهای تاریخ زندگی ایشان هستند باز به عظمت غدیر نمی‌رسند.

وی ادامه داد: غدیر خم کوثر زلال اسلام، افق بی‌کران تاریخ، خورشید جهان‌افروز عالم بشری و حلقه اتصال کاروان رسالت به طلایه‌داری امامت است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: پیامبر در این روز مردم خسته را در دل آفتاب و با وجود گرسنگی و تشنگی معطل کرد، جلو‌رفتگان را بازگرداند و منتظر شد تا عقب‌ماندگان بیایند و مبادا رسالت وی ناتمام بماند.

سلیمانی بیان کرد: در این روز رسول خدا از مردم پیمان گرفت که در کنار حوض کوثر از آنان در مورد قرآن و عترت سئوال خواهد کرد.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول