اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

خانه‌نشینی 25 ساله حضرت علی (ع) نتیجه انحراف از غدیر است

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: خانه‌نشینی 25 ساله حضرت علی (ع) به عنوان وصی و جانشین نبی مکرم اسلام (ص) نتیجه انحراف امت اسلامی از حادثه غدیر و بی‌توجهی به این واقعه ارزشی بوده است.

خانه‌نشینی 25 ساله حضرت علی (ع) نتیجه انحراف از غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار داشت: عید غدیر به عنوان عید اکبر و عظیم امت اسلامی نباید به عنوان یک حادثه یا واقعه تاریخی نگریسته شود؛ بلکه این عید نمود و نشانه‌ای از تداوم رسالت در قالب امامت امت اسلامی و هویت‌بخشی به جامعه بشری در رسیدن به سعادت واقعی است.

وی با بیان اینکه در این روز رسالت به نقطه اکمال رسید و امامت حقیقی آغاز شد، خاطرنشان کرد: در کنار شناخت ابعاد این رویداد مهم و ارزشمند شایسته آن است که شخصیت علی (ع) را نیز بهتر و شایسته‌تر بشناسیم و اجازه ندهیم این شخصیت مورد بی‌توجهی و یا کم‌توجهی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه در سایه انحراف امت از رویداد عظیم غدیر کار به جایی رسید که به دینداری و تقوای حضرت علی (ع) نیز عده‌ای شک و شبهه وارد کردند، یادآور شد: آنگونه که شایسته بود حرمت علی (ع) بعد از حادثه غدیر نگه داشته نشد و در سایه انحراف از حادثه غدیر آن حضرت 25 سال خانه‌نشین شد تا مولای متقیان بار دیگر با اصرار مردم رهبری امت را تنها در مدت زمان پنج سال بر عهده گرفت.

سرداری اضافه کرد: آن حضرت با وجود فشارها و تهدیدهای مختلف و جنگ‌افروزی‌هایی که از سوی گروه‌های مختلف به راه افتاد سعی کرد در دوران زعامت خود عدالت واقعی را به مرحله اجرا بگذارد و در سایه اجرای حق و عدالت بود که در محراب عبادت با مظلومیت به شهادت رسید.

این مسئول تأکید کرد: شخصیت و اعتبار حضرت علی (ع) در دوران بعد از نبی مکرم اسلام (ص) آنگونه مورد بی‌حرمتی و بی‌توجهی قرار گرفت که حتی برخی‌ها زمانی که شنیدند حضرت علی (ع) در محراب عبادت به شهادت رسید با تعجب اعلام کردند که مگر حضرت علی (ع) نیز اهل مسجد، نماز و تهجد بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه ولایتمداری امام راحل (ره) و جانشین بر حقش مقام معظم رهبری، شخصیت علی (ع) در جامعه اسلامی تبیین شد و امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر به وجود چنین شخصیت تراز اول جهان اسلام افتخار می‌کنند.

سرداری بیان داشت: تنها این افتخار کردن در شان و شایستگی ما نیست بلکه باید سیره و سلوک آن حضرت را که برگرفته از حقانیت قرآن و اسلام است به دنیا معرفی کنیم تا همه بشریت بدانند که حضرت علی (ع) دارای چه ابعاد شخصیتی بی‌نظیری بوده است.

وی افزود: در سایه انقلاب اسلامی امروز جهان بشریت به ویژه امت اسلامی با شخصیت تاریخی و بی‌نظیر امام علی (ع) و سبک زندگی آن حضرت آشنا شدند و جالب آنجاست که بسیاری از امت‌ها نیز به پیروی و تبعیت از سیره و سلوک آن حضرت افتخار می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ابراز داشت: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر خود را تشنه و مدیون اندیشه بلند غدیر و راه روشن امامت و ولایت می‌دانند چرا که اگر امروز جهان اسلام بر محوریت امامت و رهبری صالح حرکت کنند می‌توانند بر تمام شیاطین روزگار غالب شوند.

سرداری در پایان متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران امروز پرچمدار حرکت تاریخی احیای ولایت فقیه است و جهان بشریت امروز باید به ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای اقتدا کنند چرا که این تبعیت بزرگترین ارمغان برای هدایت امت اسلامی است.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول