اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

فرهنگ وقف در باب ترویج غدیر باید نهادینه شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه همدان موقوفه‌ای برای غدیر ندارد، بر لزوم وقف در باب نهادینه شدن و ترویج فرهنگ غدیر تأکید کرد.

فرهنگ وقف در باب ترویج غدیر باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی با تبریک و گرامیداشت عید سعید غدیر اظهار داشت: ماجرای غدیر خم و ابلاغ رسالت توسط پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) از بزرگ‌ترین رویدادهای دین مبین اسلام است که به دلیل اهمیت و ارزش بی‌بدیل آن باید مورد توجه خاصی در جامعه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه تبیین و تشریح زوایای واقعه غدیر و اهمیت ولایت باید مورد توجه همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های فرهنگی متولی باشد، افزود: برنامه‌ریزی منسجم در این زمینه سبب تبیین هر‌چه عمیق‌تر مفهوم غدیر و امر ولایت در جامعه می‌شود.

وی بیان داشت: در بحث امامت علی(ع) و ولایت اهل‌بیت(ع) ادله‌ متقن عقلی و نقلی داریم که با این وصف؛ معرفی، تبیین و تشریح واقعه‌ غدیر همواره و به‌صورت مستمر باید مورد تأکید باشد.

صالحی با بیان اینکه در صورت تبیین، تشریح و تبلیغ واقعه بزرگ غدیر، فطرت‌های پاک، پذیرای آن هستند، اضافه کرد: تبیین موازین پایه‌ای و اصیل دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه بی‌بدیلی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین با اشاره به نیات وقف‌هایی که در استان همدان صورت گرفته، گفت: در بین وقف‌های ارزشمند صورت گرفته در دارالمؤمنین همدان نیاز به وقف در ارتباط با واقعه غدیر و امر تبلیغ و تبیین آن احساس می‌شود درحالی که وقف یا موقوفه‌ای با این نیت در این استان به ثبت نرسیده است.

وی همچنین به کم‌رنگ بودن وقف در زمینه مباحث قرآنی و مهدویت اشاره کرد و افزود: مهدویت، قرآن و غدیر از مؤلفه‌ها و مبانی اصیل دین اسلام هستند که با این وصف باید مورد توجه بیشتری از سوی واقفان خیراندیش در زمینه موقوفات و ثبت نیات جدید قرار گیرد.

انتهای پیام/89029/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول