اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه عید غدیرخم

علی (ع) برگزیده خالق جهانیان است

نبی مکرم اسلام سخن آخرش را که سرنوشت‌ساز بود، چنین فرمود «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» این پاسخ محمد (ص) به چشمان غم‌گرفته تاریخ بود، علی (ع) برگزیده خالق جهانیان است.

علی (ع) برگزیده خالق جهانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، هجده روز از ذیحجه می‌گذرد، صدای پای کاروانی می‌آید که گویی راهش حق و مقصدش الله است، نبی مکرم اسلام (ص) پس از زیارت خانه حق با دستانی پر از فضیلت و ره‌توشه‌ای سرشار از اطاعت و بندگی با کاروانیان از حج برگشته است.

او برگشته تا پیامی را از جانب پروردگار که مامور به انجامش شده، در گوش همه امت نوید دهد، او برگشته است، زیرا می‌خواهد یار و یاورش را در دین حق معرفی کند، برگشته تا امت را به امامت فراخواند.

او پیوند برادری‌اش را با کسی بست که گام‌هایش را برای تبلیغ آیین الهی مصمم‌تر می‌ساخت، پیامبر (ص) می‌خواهد، مردی را به امت و خلافت منصوب و معرفی کند که وفاداری‌اش به او جهادش در راه حق، علمش در دین، ایمان و صداقتش بی‌نظیر بود.

او چه کسی بود جز علی‌بن ابی‌طالب، نخستین امام امت و رهبر شیعیان، آری شکوه حج با حضور محمد (ص) یادآور آیین ابراهیم بت‌شکن بود، چشم‌های آینده‌نگر محمد (ص) نگران سرنوشت امتی است که ابرهای تیره و سیاه را در انتظارشان می‌بیند.

کاروانیان در زیر بارش سوزناک پرتوهای آفتاب سرزمین غدیر ایستاده‌اند، نسیم گرم صورت غبار آلودشان را نوازش می‌کرد و شن‌های داغ بیابان بر پاهای خسته‌شان بوسه می‌زد، همه چشم‌ها منتظر و قلب‌ها در تب و تاب انتظار سخنان گرم رسول خدا می‌تپید، ندا می‌رسد ای پیامبر آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده، به مردم برسان وگرنه هرگز ابلاغ رسالت خدا نکرده‌ای.

نبی مکرم (ص) اندکی پس از شنیدن ندای آسمانی سخن آخرش را که سرنوشت‌ساز بود، چنین فرمود، «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» این بود، پاسخ محمد (ص) به چشمان غم گرفته تاریخ و گوش منتظر زمان که از دهان مبارکش شنیده شد، علی (ع) برگزیده محمد (ص) نیست، بلکه او برگزیده خالق جهانیان است.

آری محمد (ص) فقط ابلاغ‌گر پیام الهی بود، آری روز غدیر روز تکمیل دین است، عید غدیر عید پیمان و عهد است.

----------------------------------------

یادداشت از فاطمه نامجوکوهبنانی

----------------------------------------

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول