اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

معنای غدیر التزام به قرآن و معارف نبوی است

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: غدیر ذیل قرآن قرار دارد و معنای آن التزام به قرآن، اخلاق و معارف نبوی است.

معنای غدیر التزام به قرآن و معارف نبوی است

حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر عید ولایت، اکمال نعمت، امامت، سعادت بشریت و اتمام حجت از سوی خداوند متعال بوده و عید اتصال، پیوند الهی و حلقه ارتباط با خداوند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ غدیر عید استمرار حرکت انبیا، اجرای احکام الهی، شریعت و معارف قرآنی است، عید غدیرخم تفسیر قرآن، مفاهیم قرآنی و آیات نورانی الهی است و سبب می‌شود معارف الهی در تمام زمان‌ها جریان پیدا کند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: عید غدیر روزی است که در این روز خداوند بر بشریت منت گذاشت و خلعت امامت و ولایت را به بهترین انسان‌ها عنایت کرد و این ریسمان را همچنان حفظ کرد.

وی تصریح کرد: اگر عید غدیر نبود انسان‌ها مانند کلافی سردرگم بودند بنابراین خداوند به دلیل آنکه انسان‌ها را دوست دارد آنها را بدون امام و رهبر رها نکرده است.

موسوی ادامه داد: پس از پیامبر اکرم(ص) لازم است جانشینی آشنا به معارف‌الهی، مسلط به معارف و متون و بطن‌های قرآنی به عنوان زمام‌دار معرفی شود تا مردم را از سردرگمی نجات دهد.

وی یادآور شد:‌ رسول خدا(ص) به وسیله تعیین جانشین برای خود آیات قرآنی را جاودانه کرد تا این آیات پایدار بمانند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون مانند چشمه جوشان از نعمت ولایت متنعم هستیم، گفت: غدیر عیدی است که مومنان و مسلمانان شادمان شدند و خداوند در این روز نعمت خود را بر بندگانش تمام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با انتخاب امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) دشمنان ناراحت شدند، زیرا معارف ولایی و قرآنی به وسیله امام علی(ع) استمرار دارد.

موسوی تاکید کرد: در روز عید غدیر لازم است با عمل به معارف، احکام الهی، دستورات اسلام و ائمه اطهار(ع) حلقه وصل را حفظ و ابلیس را ناخشنود کنیم.

وی یادآور شد: غدیر ذیل قرآن قرار دارد و با عمل و پایبندی به احکام الهی معنا می‌شود و معنای غدیر التزام به قرآن، اخلاق و معارف نبوی است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: کسی که غدیر را پاس بدارد، فرمان خدا را پاس داشته است و هر کسی به غدیر بی‌توجهی کند به خدا بی‌توجه بوده و کسی که بر سر سفره غدیر می‌نشیند بر سر سفره پیامبر اکرم(ص) و قرآن نشسته و از این نزولات الهی بهره‌ می‌برد.

وی یادآور شد: ارزش غدیر در قرآن، کلمات رسول الله(ص) و ائمه معصومین(ع) وجود دارد و در حقیقت عید اتمام حجت خداوند بر بشریت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78003/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول