اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

بدون غدیر رسالت پیامبر اکرم(ص) ناتمام می‌ماند

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: غدیر ابزاری است که به وسیله آن، کمال دین تحقق پیدا می‌کند به طوری که اگر غدیر نبود رسالت پیامبر اکرم(ص) و اهداف بعثت ناکام می‌ماند.

بدون غدیر رسالت پیامبر اکرم(ص) ناتمام می‌ماند

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: زمانی که امیر مومنان(ع) از سوی رسول خدا(ص) برای امامت انتخاب شد، از سوی خداوند آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» نازل شد.

وی خاطرنشان کرد: این آیه بیانگر این است که به وسیله ولایت امام علی(ع) دین به کمال رسیده و نعمت خدا بر مسلمانان تمام شده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: غدیر ابزاری است که به وسیله آن، کمال دین تحقق پیدا کرد به طوری‌که اگر غدیر نبود رسالت رسول خدا(ص) و اهداف بعثت ناکام می‌ماند.

وی یادآور شد:‌ خداوند توفیق امامت و ولایت را به بندگان عطا کرد تا مسئله رسالت بتواند استمرار پیدا کند، اگر بعثت رسول خدا(ص) را منشا و علت پیدایش شریعت بدانیم، ولایت استمرار شریعت محسوب می‌شود و با ولایت، شریعت در جامعه محفوظ می‌ماند.

یوسفی‌مقدم با اشاره به علت ماندگاری واقعه غدیر گفت: از زمانی که امام علی(ع) به عنوان جانشین تعیین شد کسانی که ولایت‌پذیر بودند تا جایی که توانستند در راستای حفظ ولایت تلاش و کوشش کردند حتی پای چوبه‌دار نیز از وظیفه اصلی خود مبنی بر حفظ ولایت نگذشتند و در سخت‌ترین شرایط به تبیین ولایت می‌پرداختند.

وی ادامه داد: امیر مومنان(ع) بیش از همه سنت ولایت را پایه‌گذاری کرد و مردم را به این سنت فراخواند و در این راه جانفشانی کرد و علاوه بر جانفشانی مسئله تبلیغ و تحقیق را به حد اعلا رساند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: امروز ما وظیفه سنگین‌تری بر عهده داریم و باید از این دستاورد بزرگ حراست کنیم و با حفظ روحیه ولایت‌پذیری، دیگران را نیز به این ویژگی دعوت کنیم.

انتهای پیام/78003/غ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول