اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

کنتور هوشمند آب نقش موثری در صیانت از سفره آب‌های زیرزمینی دارد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: کنتور هوشمند نقش موثری در صیانت از سفره آب‌های زیرزمینی دارد.

کنتور هوشمند آب نقش موثری در صیانت از سفره آب‌های زیرزمینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، محمد‌علی نعمت‎نژاد در جلسه اطلاع‌رسانی و آشنایی با عملکرد کنتورهای هوشمند آب و برق اظهار داشت: ایران با توجه به ریزش‌های کم جوی و نامناسب بودن پراکنش زمانی و مکانی بارندگی‌ها در زمره کشورهای خشک و نیمه خشک جهان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با قرار گرفتن دو سوم ایران در مناطق خشک و نیمه خشک در بین کشورهای کم آب جهان جای می‌گیرد.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی در ارتباط با صرفه‎جویی در مصرف آب، افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد آب کشور در بخش‌هاى کشاورزى مصرف می‌شود که اگر تنها 10 درصد در این بخش صرفه‌جویی شود می‌توان از این مقدار آب در بخش‌های دیگر از جمله شرب و صنعت استفاده و مشکل کمبود آب در این بخش‌ها را رفع کرد.

وجود بیش از 6 هزار رشته قنات در خراسان جنوبی

نعمت‌نژاد با اشاره به مصوبه هیئت دولت و مجلس در ارتباط با نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، گفت: از آنجایی که دشت خضری جزو دشت‌های بحرانی استان محسوب می‌شود لزوم نصب کنتور هوشمند آب و برق در این منطقه بیشتر احساس می‌شود.

وی با تاکید بر این‎که در خراسان جنوبی هیچ رودخانه دائمی وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر  نیاز آبی استان از طریق منابع آب زیر زمینی شامل 3 هزار و 291 حلقه چاه،  6 هزار و 228 رشته قنات و 2 هزار و 178 دهنه چشمه تامین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در ارتباط با جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و افزود: نصب کنتور هوشمند آب و برق با سپردن مدیریت مصرف آب به کشاورزان، نقش موثری در صیانت از سفره آب‌های زیرزمینی دارد.

نعمت‌نژاد، عوارض افت سطح آب زیرزمینی را کاهش آبدهی چشمه‌ها و قنوات، کاهش کیفیت منابع آب و نفوذ زبانه آب شور، نشست زمین و تبعات آن، نیاز به کف‌شکنی، تغییر محل چاه‌ها و هزینه‌های آن و ایجاد محدودیت در مصارف شرب و صنعت برشمرد.

انتهای پیام/69017/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول