اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین:

رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل نقش مهمی ایفا می‌کنند

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل و تغییر نگرش‌ها و باورهای مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل نقش مهمی ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد افشار صبح امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: اهداف جنگ‌های نوین با جنگ‌های قدیمی متفاوت است به طوری که در گذشته جنگ‌ها نظامی بوده و تمرکز دشمنان نیز بیشتر روی قوای مسلح بود.

وی افزود: اما در جنگ‌های جدید هدف اصلی جابه‌‌جایی حکومت‌هاست در جنگ‌های جدید برعکس جنگ‌های قدیم عملیات اصلی عملیات روانی است و بخش سیاسی از بخش نظامی حمایت می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد: بنابر این می‌توان گفت 70 درصد جنگ‌های جدید به عملیات روانی اختصاص دارد و دشمن سعی می‌کند انسجام ملی را با ابزار روانی هدف قرار دهد تا با بهم زدن انسجام بخش عظیمی از اهداف را محقق کند.

افشار عنوان کرد: در اینجا نقش رسانه‌ها پررنگ است زیرا کارکردهای مختلف می‌توانند آسیب‌پذیری ما را در مقابل تهدیدات دشمن کاهش داده و به پایداری انسجام ملی کمک کنند.

این مسئول با اشاره به اهداف دشمن در جنگ روانی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دشمن در عملیات روانی القاء کلمه نمی‌توانیم است و سعی دارد با استفاده از این القاء در عملیات روانی و حوزه‌های فرهنگی، توانمندی‌ها و کارکردهای اساسی ملی را از ما بگیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سایبری وجود دارد، اضافه کرد: دشمن معمولاً در ابتدا با یک جنگ نرم وارد می‌شود و مؤلفه‌های مختلف جنگ نرم که شامل بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است را پیش می‌گیرد و با حمله به زیر ساخت‌های حساس این مرحله را تحکیم می‌کند.

افشار با بیان اینکه مدیریت بحران با پدافند غیرعامل تفاوت‌های زیادی دارد، اظهار کرد: از لحاظ سازماندهی تفاوت عمده‌ای بین مدیریت بحران و مدیریت پدافند غیرعامل وجود دارد به طوری که مدیریت بحران با تهدیدات طبیعی و پدافند غیرعامل با تهدیدات غیرطبیعی و انسانی سرو کار دارد.

این مسئول در خصوص مأموریت شورای پدافند غیرعامل در استان قزوین بیان کرد: پیرو مصوبه و تأکیدی که مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل داشتند، اداره کل پدافند غیرعامل در حدود 14 وزارتخانه و استانداری‌های کشور شکل گرفت و به عنوان ساختار سیاسی و دفاعی کشور کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با بیان اینکه شورای پدافند غیرعامل این استان مأموریت‌های مختلفی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: برآورد تهدید، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، ارتقای تحمل و مقاومت مردم، حفاظت از جان آنها، تأمین نیازمندی‌های ضروری و استفاده از تمام منابع در شرایط بحرانی ناشی از حملات دشمن از مهم‌ترین اقداماتی به شمار می‌رود که برعهده این شورا قرار گرفته است.

افشار عنوان کرد: استان قزوین با توجه به ویژگی‌های خاص و قابلیت‌هایی که دارد از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان یکی از استان‌های حیاتی کشور مدنظر قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه» خاطرنشان کرد: چهار تا 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده که در این هفته حدود 100 برنامه در سطح استان قزوین برای اجرا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین سپس به تشریح برنامه‌های این هفته در این استان پرداخت و گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت پدافند غیرعامل، ملاقات با ائمه جمعه و شخصیت‌های دارای نفوذ، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، مطبوعات و نشریات استان و انتشار بروشور، پوستر و پخش تیزر در سیمای استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

افشار اضافه کرد: برپایی نشست‌های آموزشی و پژوهشی، راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف، رونمایی از روزهای هفته پدافند غیرعامل، استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح مستقر در استان، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد، هماهنگی با سازمان تبلیغات و ائمه جمعه و جماعات برای تبیین اهداف پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های این هفته در استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول