اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل باعث تقویت نظام می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان هدف عمده برنامه‎های هفته پدافند غیرعامل را فرهنگ‎سازی ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل در همه عرصه‎ها بیان کرد و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل را باعث تقویت نظام دانست.

توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل باعث تقویت نظام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، با حضور عباس پازوکی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، جلسه هماهنگی برنامه‎های هفته پدافند غیرعامل در سمنان تشکیل شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این نشست پدافند غیرعامل را یک استراتژی مهم برای کشور دانست و افزود: با توجه به جایگاه ویژه سیاسی و جغرافیایی و جایگاه فکری و اعتقادی کشورمان در منطقه، بحث پدافند غیرعامل مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری قرار گرفت و در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیستی و فناوری لازم است بحث پدافند غیرعامل به صورت جدی دنبال شود.

عباس پازوکی با اشاره به موقعیت سیاسی، فکری، اعتقادی و استراتژیک ایران در منطقه و با اشاره به دشمنان نظام افزود: اگر پدافند غیرعامل را در همه عرصه‎ها در نظر بگیریم و تهدیدات و آسیب‎پذیری‎ها را شناسایی کنیم، قدرت بازدارندگی مقابل دشمنان را افزایش می‎دهیم و آسیب‎پذیری کشور در همه عرصه‎ها کاهش می‎یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل افزود: برای برگزاری برنامه‎های ترویجی، آموزشی و فرهنگ‎سازی در خصوص پدافند غیرعامل برنامه‎ریزی ویژه‎ای شده و علاوه بر تشکیل شورای پدافند غیرعامل به ریاست استاندار سمنان برنامه‎های ترویجی، آموزشی و فرهنگی ویژه در همه شهرستان‎های استان سمنان، برگزاری همایش با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی استان سمنان و نشست‎های خبری و مصاحبه مطبوعاتی و تهیه فیلم و کلیپ و مصاحبه با صاحب‎نظران در این زمینه پیش‎بینی و برنامه‎ریزی شده است.

پازوکی افزود: همچنین در حال پیگیری ایجاد قرارگاه‎های زیستی و سایبری به صورت مجازی هستیم و قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز در آینده در دستور کار قرار می‎گیرد.

وی افزود: به صورت ابتکاری در هر فرمانداری یک نفر به عنوان همکاری با اداره کل پدافند غیرعامل معرفی شده و با پیگیری به عمل آمده با وزارت کشور، به زودی در هر فرمانداری یک پست کارشناس پدافند غیرعامل نیز ایجاد می‎شود.

پازوکی هدف عمده برنامه‎های هفته پدافند غیرعامل را فرهنگ‎سازی ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل در همه عرصه‎ها بیان کرد و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل را باعث تقویت نظام دانست.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان حماسه سیاسی حماسه اقتصادی و مطرح شدن استراتژی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: مسئله کاهش وابستگی اقتصادی و توانمند شدن تولید و رونق اقتصادی یک استراتژی پدافند غیرعامل است و بازدارندگی مقابل فشار و تهدیدات دشمن از طریق تحریم و ... ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول