اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد

ساخت قرارگاه زیستی و سایبری پدافند غیرعامل در مازندران

معاون فنی و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دو قرارگاه زیستی و سایبری در حوزه پدافند غیرعامل تدارک دیده شده است، گفت: قرارگاه زیستی مازندران راه‌اندازی شده و قرارگاه سایبری نیز در حال تاسیس است.

ساخت قرارگاه زیستی و سایبری پدافند غیرعامل در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، تورج گواهی عصر امروز در همایش اعضای شورای اسلامی شهرهای مازندران، نظام مهندسی ساختمان و شهرداران استان مازندران در سالن اریکه آریایی آمل اهداف پدافند غیرعامل مصون‌سازی جامعه از حوادث است، اظهار داشت: این موضوع در کل پیکره جامعه و در میان مسئولان و بخش حاکمیتی کشور نیز عملی شده است و یک طرح مکتوب نیست.

وی با اشاره به اینکه ماهیت تهدیدات از نظامی به حوزه غیرنظامی تغییر پیدا کرده است، بیان داشت: تهدیدات بیوشیمی، انفجار، تهدیدات مغناطیسی و تهدیدات میکروبی و هسته‌ای و سایبری در حوزه پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از تهدیدات نیز به حوزه مهندسی باز می‌گردد، افزود: براساس مواد ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی تمام طرح‌های توسعه‌ای کشور که مطالعه توجیهی دارند باید مطالعات پدافندغیرعامل را نیز ضمیمه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها تمام طرح‌های ملی و ملی استانی و نیز در حوزه ساخت و ساز را نیز شامل می‌شود، اذعان داشت: در این حوزه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای طرح‌های حوزه پدافند غیرعامل هستند.

معاون فنی پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه برای استان مازندران دو قرارگاه زیستی و سایبری در حوزه پدافند غیرعامل تدارک دیده شده است، گفت: قرارگاه زیستی مازندران راه‌اندازی شده و قرارگاه سایبری نیز تاسیس می‌شود.

وی با اعلام اینکه 200 نقطه در مازندران از لحاظ پدافند غیرعامل شناسایی شده است، تصریح کرد: مازندران در حوزه پدافند غیرعامل از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

گواهی با بیان اینکه تفاهم‌نامه با نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در حوزه پدافند غیرعامل امروز منعقد می‌شود، گفت: از ورود شرکت‌های حوزه نظام مهندسی دارای تجربه و تخصص به حوزه پدافند غیرعامل استقبال می‌کنیم.

انتهای‌پیام/86011/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول