اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شادگان خبر داد

تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شادگان

معاون فرماندار شادگان از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شادگان

نعمت‌الله آلبوغبیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: قرارگاه پدافند زیستی مصوبه وزیران عضو کمیته پدافند غیرعامل بوده است که در این شهرستان به ریاست فرماندار شادگان شکل اجرایی به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: این قرارگاه متشکل از دو کمیته پایش و تعیین وضعیت است که هر کدام وظایفی بر عهده‌شان محول شده است.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به اعضای تعیین وضعیت تصریح کرد: محیط زیست، اداره آب و فاضلاب و سپاه از جمله اعضای این کمیته هستند و در راستای اهداف کلی قرارگاه که ایجاد آمادگی برای مقابله با خطرات محیط زیستی است فرمانداری را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به شرح وظایف دو کمیته پایش و تعیین وضعیت تصریح کرد: اقدامات اولیه در کمیته پایش بر این اساس بوده که گزارش‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی مربوطه داده می‌شود و در دومین کمیته نیز عوامل اجرایی کار وارد عمل می‌شوند و اقدامات لازم را محقق خواهند کرد.

آلبوغبیش در ادامه خاطرنشان کرد: این فرآیند در مجموع برای حفظ محیط زیست شکل گرفته است و البته در صورت همکاری همه بخش‌ها و اجرایی کردن وظایف بر گردن نهاده شده‌شان بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های عضو در شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی تمهیدات لازم، اندیشیده شده تا در موقع بارش‌ها آبگرفتگی مردم را دچار مشکل نکند.

معاون فرماندار شادگان اضافه کرد: در این زمینه تصمیمات لازم گرفته و وظایف مصوبه به دستگاه‌های اجرایی شهرستان سپرده شده تا با استقرار سیل بند و یا لایروبی انهار دیگر شاهد طغیان رودخانه و انهار به هنگام بارندگی‌ها نباشیم و زندگی مردم با بارش‌های کوتاه به خطر نیفتد.

وی در پایان بیان کرد: اداره آب  فاضلاب شهرستان، شهرداری، جهاد کشاورزی و اداره راه و شهرسازی در این جلسه بیشترین سهم اجرایی را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول