اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران‌ است

فرماندار راور گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی امشب در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی، غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی تصریح کرد: با وجود قدرت و تجربه کشور اسلامی ایران در بخش‌های مختلف نظامی، دشمنان همواره از این قدرت هراس داشته و برای ایجاد رخنه در مملکت تلاش می‌کنند و بر ضرورت و آمادگی کافی تمام نهادها، مسئولان و افراد جامعه افزوده می‌شود تا در صورت بروز خطرات احتمالی علاوه بر پیشگیری از وارد آمدن خسارت نیز ممانعت شود. 

شریفی، پدافند غیرعامل را مقوله‌ای مهم در امنیت و اقتدار کشور دانست و بر رعایت شاخص‌های پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها تأکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

شریفی، مسئولیت پدافند غیرعامل را تنها به تعدادی معدود از افراد ندانسته و تقویت فرهنگ آمادگی و مهیاسازی مقدمات لازم را مستلزم مشارکت اکثریت دانست و بر اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیر‌عامل در آبان ماه سال جاری و فضاسازی سطح شهر و اطلاع‌رسانی در این زمینه تاکید کرد.

فرماندار راور همچنین خواستار شناسایی تهدیدات و آسیب‌های زیستی در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای لازم در زمینه دفع تهدیدات توسط اعضا شد.

انتهای پیام/2446/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول