اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین

رزمایش پدافند غیرعامل در قزوین برگزار شد

رزمایشی با عنوان پدافند غیرعامل از سوی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) استان قزوین در کارخانه شیشه این استان برگزار شد.

رزمایش پدافند غیرعامل در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی صادق‌پور ظهر امروز در رزمایشی که با عنوان پدافند غیر عامل از سوی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین در کارخانه شیشه قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیر عامل از مصوبات هیئت دولت در برنامه پنج ساله است و همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از این گونه رزمایش‌ها آشنایی عموم مردم به خصوص کارگران با اصول پدافند غیر عامل است تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی و یا جنگ احتمالی، بتوان خسارات مالی و تلفات انسانی را به حداقل رساند.

معاون عملیات سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین در خصوص ویژگی‌های این رزمایش بیان کرد: این رزمایش برای نخستین بار در سطح استان، از سوی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین برگزار شده که در آن نزدیک به 150 نفر از کارگران و مدیران شرکت شیشه، با رعایت تمام اصول در قالب چند گروه منظم پاکسازی و امداد و نجات سازماندهی شده‌اند.

صادق‌پور ادامه داد: در این رزمایش که با اجرای آتش واقعی برگزار شد، تکنیک‌های پدافند غیرعامل مانند استتار، اختفاء، پراکندگی، جان‌پناه، پناهگاه، مقاوم‌سازی، پاکسازی و امداد و نجات تمرین شد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال و به خصوص در هفته پدافند غیر عامل، چند رزمایش دیگر با همین عنوان در برخی از مدارس و کارخانه‌ها برگزار می‌شود.

گفتنی‌ است؛ این رزمایش با همت حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) کارگری ناحیه قزوین و پایگاه کارخانه شیشه و با نظارت معاون عملیات سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/77008/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول