اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش استان اردبیل

تفاهمنامه طرح دانش‌آموزی نجات آب مبادله شد

تفاهمنامه طرح دانش‌آموزی نجات آب بین آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به امضا رسیده و مبادله شد.

تفاهمنامه طرح دانش‌آموزی نجات آب مبادله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز با حضور قائم مقام شرکت، معاون حفاظت و بهره‌برداری، کارکنان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد، مبادله تفاهمنامه طرح دانش‌آموزی نجات آب به انجام رسید.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در این مراسم گفت: امروز با توجه به کمبود منابع آب و بحرانی بودن این منبع خدادادی در کشور اهمیت ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف از ضروریات است.

علی خاک‌نژاد تصریح کرد: در دو دهه اخیر با توجه به مصارف زیاد آب در بخش‌های صنعت و کشاورزی و به تبع آن کمبود آب‌های سطحی و زیرزمینی، می‌طلبد که گام‌های اساسی در این مورد برداشته شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب‌های سطحی در استان مهار شده و باید برای جلوگیری از به هدر رفتن آب و کمبود شدید این منبع فکرهایی اساسی صورت گیرد.

خاک‌نژاد خاطر نشان کرد: نقش دانش‌آموزان به عنوان رسولان و مروجان در بحث مصرف صحیح آب باید به عنوان یک مسئله محوری مطرح شود و با گسترش همکاری‌های فی‌مابین وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش می‌توان در ترویج فرهنگ‌سازی مصرف آب مؤثر واقع شود.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: استفاده بی‌رویه آب در سال‌های اخیر از منابع آب‌های زیرزمینی این موضوع را تبدیل به یک بحران کرده و دانش‌آموزان به عنوان سفیران فرهنگی در جامعه می‌توانند به خوبی از عهده ترویج فرهنگ صحیح آب در جامعه برآیند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حوزه فرهنگ‌سازی آب، ارتباط مستمر شرکت آب با اداره کل آموزش و پرورش را مؤثر در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب عنوان کرد و گفت: با گسترش فی‌مابین همکاری‌ها می‌توان در آینده شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های دو طرف بود.

طوس احمدی حصار بیان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش عقد این تفاهمنامه در سال‌های اخیر تأثیر بسیار مفید و سازنده در ترویج فرهنگ مصرف آب در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها داشته است.

وی یادآور شد: طرح دانش‌آموزی نجات آب از جمله طرح‌های موفق اجرا شده در آموزش و پرورش است که می‌توان آثار اجرای این طرح را در بین خانواده‌ها در سال‌های اخیر به خوبی مشاهده کرد.

در ادامه این مراسم معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز گفت: کمبود آب و معضلات مرتبط با این موضوع متأسفانه در سال‌های اخیر مورد غفلت مسئولان واقع شده و کندی حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی مصرف آب این بحران را تشدید می‌کند.

بهروز محمدی افزود: با ترسیم منابع آب موجود در استان و ارائه آن در بین دانش‌آموزان می‌توان این قشر بزرگ جامعه را که نقش سفیران فرهنگی در جامعه را دارند، در اجرای طرح و رسیدن به اهداف تعیین شده کمک کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش سازنده دانش‌آموزان به عنوان مدیران آینده این مملکت، درک مسائل و مشکلات موجود برای آنها در همین زمان مقدور است و در آینده درک مناسبی از موضوع را خواهند داشت.

محمدی توجه به ارزش اقتصادی آب و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم را از ضروریات اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: رسالت اصلی وزارت نیرو در سال‌های اخیر توجه به بحث حفاظت و بهره‌برداری درست و مناسب از منابع آب است که دانش‌آموزان می‌توانند در به نتیجه رسیدن این نقش سهم بسزایی داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان با اشاره به اولویت‌گذاری مناطق مختلف استان با توجه به وجود منابع آب موجود در آنها در بحث اجرای طرح داناب بیان کرد: این موضوع می‌تواند در به نتیجه رسیدن این طرح مثمرثمر واقع شود.

در ادامه این جلسه دبیر کمیته طرح داناب استان با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح مذکور در استان گفت: این طرح در 19 منطقه آموزش و پرورش استان و 100 مدرسه مقطع راهنمایی روستایی منتخب اجرا می‌شود و در نتیجه این طرح دو ناجی آب در هر یک از مدارس سطح استان فعالیت می‌کنند.

عاشوری افزود: در اجرای طرح داناب امسال توجه اساسی به مناطق مختلف استان براساس اولویت‌های بحران آب می‌شود. 

مشاور استانی طرح داناب نیز در این مراسم تصریح کرد: در اجرای این طرح نسبت به تولیدات فرهنگی و آموزشی متناسب با اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اقدام می‌شود.

صادق نباتی خاطر نشان کرد: تولید فیلم کوتاه، راه‌اندازی سامانه پیامک و حلقه انسانی نجات آب از جمله فعالیت‌های اجرای این طرح در سطح استان است.

وی همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه برای ناجیان و معلمان رابط را از بخش‌های دیگر اجرای طرح داناب در استان دانست.

در پایان این مراسم تفاهمنامه تنظیمی جهت اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب «داناب» به امضای قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان رسید.

انتهای پیام/62003/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول