اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان استاندارد:

سازمان استاندارد ایران با 37 کشور تفاهمنامه دارد

رئیس سازمان استاندارد از امضای تفاهمنامه با 37 کشور جهان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه به ایجاد اعتماد در بین کشورها برای واردات و صادرات کمک می‌کند.

سازمان استاندارد ایران با 37 کشور تفاهمنامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نظام‌الدین برزگری ظهر امروز در همایش استاندار استان زنجان با بیان اینکه زندگی بدون استاندارد در دنیای کنونی ممکن نیست، اظهار داشت: خداوند خود نخستین وضع‌کننده استاندارد در جهان هستی محسوب می‌شود.

وی انسان را احسن‌الخالقین جهان هستی اعلام کرد و افزود: انسان اگر دخل و تصرف نابهنجاری در طبیعت اطراف خود نکند، می‌تواند بدون دغدغه در آن زندگی کند.

رئیس سازمان استاندارد کشور عراق را کشور مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی دانست و اضافه کرد: تاکنون سفرهایی به این کشور انجام داده و مذاکراتی با مقام‌های این کشور برای ورود کالاهای ایرانی به بازارهای آن انجام داده است.

این مقام کشوری بر لزوم حفظ بازار عراق توسط صادرکنندگان ایرانی افزود: عراق یک بازار 10 میلیارد دلاری برای صادرکنندگان ایرانی محسوب می‌شود.

برزگری تحریکات داخلی و خارجی را از عوامل محدودیت‌های ایجاد شده برای کالاهای ایرانی در گمرک عراق اعلام کرد و گفت: در این رابطه با مقام‌های عراق از جمله نخست وزیر عراق هم رایزنی شده است.

وی از سفر قریب‌الوقوع یک هیئت عراقی به ایران خبر داد و افزود: در این سفر مشکلات پیش رو برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان استاندارد بر لزوم ارتقای جایگاه علامت استاندارد ایران تاکید و تصریح کرد: این علامت در واقع نشانه اعتماد به کالاهای تولیدی تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتماد به علامت استاندارد ایران در داخل کشور وجود دارد، ادامه داد: برای ارتقای جایگاه علامت استاندارد ایران در روابط بین‌الملل هم باید اقداماتی انجام داد.

برزگری تاکید کرد: در ملاقات با مقام‌های عراقی، علامت استاندارد ایران توسط دولت ایران تضمین شده است.

وی از امضای تفاهمنامه با 37 کشور جهان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه به ایجاد اعتماد در بین کشورها از بابت کالاهای تولیدی کمک می‌‌کند.

رئیس سازمان استاندارد بر اهمیت علامت استاندارد بر روی کالاهای ایرانی تاکید کرد و افزود: ارتقای کیفیت کالاها برای مقابله با تحریم‌های اعمال شده مهم است.

این مقام مسئول به چالش‌های موجود در جهان فعلی اشاره و تصریح کرد: استاندارد می‌توان به حل چالش‌های پیش رو در جهان فعلی کمک کند.

برزگری با بیان اینکه شعار جهان استاندارد هم به نوعی در راستای کاهش چالش‌های جهانی انتخاب شده است، ادامه داد: چالش‌های پیش روی جهانی در عرصه‌های مختلف همچون آب، انرژی و ضایعات ناشی از تولید کالا، گرم شدن زمین، تغییرات آب و هوا است.

وی چالش‌های موجود در جهان کنونی را از تهدیدات زندگی بشر امروزی اعلام کرد و افزود: می‌توان این چالش‌ها را با قوانین موجود در استانداردهای جهانی حل کرد.

رئیس سازمان استاندارد از وجود استاندارد برای 3 هزار کالای تولیدی در ایران خبر داد و گفت:‌ تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد کالا، صادرات و واردات آنها را تسهیل می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استاندارد کالا فقط کیفیت کالا نیست، اضافه کرد: استاندارد در صدد کنترل سایر روندهای تولید کالا از جمله روند و سیر تولید کالا و مصرف انرژی هم هست.

برزگری اضافه کرد: روند کنترل تولید از جمله اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی به نفع تولیدکنندگان است.

وی از تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی در سازمان ملل خبر داد و گفت: این سند بعد از تصویب نهایی جایگزین روند حقوق بشر فعلی قرار می‌گیرد که به عنوان دستاویز در دست برخی کشورها قرار گرفته است.

رئیس سازمان استاندارد به تحقق شعار حماسه سیاسی در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: جای خالی حماسه اقتصادی در کشور هنوز خالی است.

این مقام مسئول رعایت استاندارد را پیش زمینه تحقق شعار حماسه اقتصادی اعلام کرد و گفت: این موضوع یکی از راه‌کارهای مقابله با تحریم‌های اعمال شده بر ضد کشور هم محسوب می‌شود.

برزگری بر لزوم تدوین استاندارد در محصولات فرهنگی تاکید کرد و افزود: می‌توان برای کالاها و محصولات فرهنگی یک پیوست فرهنگی تدوین کرد.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول