اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش همدان خبر داد

انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره فرش همدان با اداره پست

رئیس اداره فرش همدان از انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره فرش همدان با اداره پست خبر داد و گفت: با این تفاهمنامه امور مربوط به صدور مجوز مشاغل خانگی به اداره پست واگذار شده است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره فرش همدان با اداره پست

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اداره پست خبر داد و افزود: با این تفاهمنامه از این پس، همه امور مربوط به صدور مجوز مشاغل خانگی به اداره پست واگذار شده است.

وی انجام این اقدام را در راستای تکریم ارباب رجوع و تعریف مسیر هماهنگ برای دریافت مجوز مشاغل خانگی دانست و ادامه داد: از آن جا که متقاضیان قبلاً برای دریافت مجوز مشاغل خانگی مجبور بودند روندی طولانی را طی کنند، تمام مراحل انجام کار اعم از تحویل مدارک، ثبت در سامانه مشاغل خانگی و دریافت کد رهگیری به اداره پست استان واگذار شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: اداره پست موظف است بعد از دریافت مدارک بافنده، ضمن اخذ کد رهگیری، نام وی را در سامانه مشاغل خانگی ثبت کند.

وی ابراز کرد: تهیه مجوز خام و درج اطلاعات بافنده در آن، دریافت امضای مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تحویل مجوزها از طریق پست به ذینفعان در درب منزل از دیگر موضوعات توافق است.

علی‌بابایی افزود: این اقدام باعث ساده‌تر شدن فرایند کار و صرفه‌جویی در وقت و هزینه ارباب رجوع خواهد شد.

وی ابراز کرد: با این اقدام، متقاضیان برای دریافت مجوز از لحاظ مالی بیش از 50 درصد و در بحث زمان بیش از 80 درصد صرفه‌جویی خواهند داشت.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: تمام کسانی که به دنبال گرفتن جواز قالیبافی هستند، می‌توانند برای ثبت‌نام به باجه «ثبت نام اینترنتی» اداره کل پست واقع در خیابان بوعلی جنب دادگستری مراجعه کنند.

وی در پایان سخنانش هزینه دریافتی برای این خدمت را 8 هزار و 500 تومان خواند و گفت: این اقدام را می‌توان کاری کم‌نظیر خواند که فعلاً تنها در استان همدان انجام شده است.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول