اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس خبر داد

صرف 500 میلیون تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز در فردوس

شهردار فردوس از صرف اعتبار 500 میلیون تومانی برای توسعه و نگه‌داری فضای سبز این شهر خبر داد.

صرف 500 میلیون تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز در فردوس

حمید حلاج‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 هکتار از فضای سبز سطح شهر فردوس شامل فضای سبز بلوارها، پارک‌ها و حاشیه معابر نیاز به احیا دارد.

وی میزان فضای سبز سطح شهر فردوس را 93 هکتار اعلام کرد و گفت: سرانه فضای سبز در دنیا به ازای هر نفر 25 مترمربع و در ایران 12 مترمربع و در شهر فردوس به ازای هر نفر 32 مترمربع فضای سبز وجود دارد.

شهردار فردوس افزود: اگر چه سرانه فضای سبز فردوس نسبت به استاندارد کشوری از جایگاه بالایی برخوردار است ولی این میزان فضای سبز کیفیت مطلوبی ندارد و باید احیا شود.

حلاج‌مقدم بیشترین گونه‌های کشت شده در شهر فردوس را انواع کاج، زیتون تلخ، نارون، توت، سنجد و انار عنوان و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای توسعه، نگه‌داری و زیباسازی فضای سبز سطح شهر هزینه شده است.

کاشت 30 هزار گونه پاییزه در فردوس

وی از کاشت 30 هزار گونه پاییزه در فردوس خبر داد و یادآور شد: از ابتدای امسال دو مرحله علف‌کنی، ادامه طرح جداسازی آب شرب از غیر شرب و نیز خاک‌برداری و خاک‌ریزی 600 مترمکعب فضای سبز انجام شده است.

شهردار فردوس طرح کوددهی فضای سبز شهر با مصرف بیش از 400 هزار لیتر محلول کودی، سم‌پاشی علیه آفات موجود با مصرف 20 هزار لیتر محلول‌‌های سموم تعیین شده، هرس بهاره اشجار، گل‌های رز و گل‌های دائمی و نیز آماده‌سازی بیش از 20 هزار مترمربع فضای باغچه‌ای برای کاشت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در فضای سبز فردوس عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 35 نفر نیروی کارگری، کار حفاظت و نگهداری فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و آبیاری فضای سبز سطح شهر نیز با دو دستگاه تانکر انجام می‌شود.

انتهای پیام/69007/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول