اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمبود فضای سبز معضل جدی شهروندان تاکستانی

سرانه فضای سبز تاکستان نزدیک صفر است

کمبود فضای سبز در حال حاضر جزو معضلات و دغدغه‌های جدی شهروندان تاکستان به شمار می‌رود که مسئولان باید به دنبال راهکاری برای آن باشند.

سرانه فضای سبز تاکستان نزدیک صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، فعالیت‌های خدمات شهری و کاهش معضلات شهری از جمله حاشیه‌نشینی و کمک به اصلاح بافت‌های فرسوده و نیمه فرسوده جزو اقدامات و اولویت‌هایی است که بنا بر آمار و گزارش‌ها، توسط اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان پیگیری و تا حدود زیادی به مرحله انجام رسیده است.

جدا از وجود فشارها و تنگناهای شدید مالی و اعتباری که طی سال‌های اخیر مجموعه شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با آن روبه‌رو بودند، اما سعی و رویکرد کلان‌نگر شهرداری و شورای اسلامی شهر تاکستان در دور سوم فعالیتش توانست شاخص‌های بهبود وضعیت و سیمای شهری تاکستان را طی شش سال اخیر افزایش داده و به حالت مطلوب نزدیک کند.

رئیس شورای شهر تاکستان پیرامون شاخص‌ فعالیت‌های خدماتی شورای شهر دوره سوم در شهر تاکستان به خبرنگار فارس می‌گوید: احداث جاده سلامت و زیرگذر جاده «اک»، جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساخت شهربازی جزو فعالیت‌های مورد توجه شورای اسلامی شهر تاکستان در راستای تلاش برای توجه به زیرساخت‌های شهری است.

علی رحمانی با بیان اینکه شورای اسلامی در بخش‌های فرهنگی نیز فعالیت‌های اثرگذاری را به انجام رسانده است، افزود: اختصاص 2 هزار متر مربع زمین برای احداث کتابخانه عمومی با ارزش 20 میلیارد ریال، کمک به رشد گروه‌های تئاتر، کمک به انتشار کتب و آثار نویسندگان تات‌زبان، اعزام واحدهای فرهنگی و ورزشی شورای شهر و شهرداری به شهرهای مختلف نیز در سال‌های اخیر انجام شده است.

وی احداث تالار و مجموعه فرهنگی در کنار سالن و مجتمع فرهنگی امام علی (ع) و پیگیری تخصیص مکان مناسب برای احداث مجتمع فرهنگی شهر تاکستان را جزو فعالیت‌های دیگر شورای شهر تاکستان ذکر کرد.

رئیس دوره سوم شورای شهر تاکستان افزود: کمبود فضاهای تفریحی و رفاهی شهر از جمله پارک‌های شهری جزو عمده‌ترین معضلات شهری تاکستان است که شهر تاکستان از لحاظ فضای سبز سهم ناچیزی را در سطح شهر‌های استان داشته و علت این معضل نیز کمبود زمین است.

رحمانی عنوان کرد: سرانه فضای سبز شهری تاکستان بنا بر علل ذکر شده، بسیار پایین بوده به طوری که برای هر شهروند تاکستانی به اندازه یک متر مربع نیز فضای سبز در این شهر وجود ندارد.

وی از محدوده پارک لاله شهر تاکستان به عنوان تنها فضای سبز قابل استفاده برای شهروندان تاکستانی نام برد.

این مسئول ادامه می‌دهد: البته در حال حاضر یک قطعه فضای سبز با مساحت 12 هکتار در شمال ناحیه کمربندی شهر تاکستان با مالکیت یکی از اشخاص حقیقی قرار دارد که طرح این پارک در شورای سوم با دریافت مشاوره آماده و ساخت دریاچه نیم هکتاری در این محدوده فضای سبز پیش‌بینی شد.

در حال حاضر قطعه زمین یاد شده به علت قرار گرفتن در بخش خصوصی نیاز به تملک برای احداث فضای سبز داشته و به علت عدم توانایی و کمبود بودجه برای تملک توسط شهرداری تاکستان طرح ایجاد فضای سبز در زمین یاد شده به صورت راکد باقی مانده است.

انتهای پیام/77005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول